اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 24 مرداد 1402 / کد مطلب: 15073 / نظرات: 0


انجمن اولیا و مربیان ۶ مدرسه سبزوار برتر کشوری شدند


انجمن اولیا و مربیان ۶ مدرسه سبزوار برتر کشوری شدند مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: انجمن اولیا و مربیان ۶ مدرسه سبزوار در سطح کشور، ۱۲ مدرسه در استان خراسان رضوی و ۱۰ مدرسه در سطح منطقه برتر شناخته شدند.

 سیدولی‌الله حسینی روز سه شنبه در آیین تجلیل از انجمن اولیا و مربیان برتر شهرستان سبزوار اظهار داشت: آموزش و پرورش و مدرس، نقطه آغازین جهاد تبیین در برابر هجمه فرهنگی دشمنان هستند که در کنار دانش آموزان، اولیا نیز باید توانمند شوند.

وی افزود: طرح جهاد تبیین همزمان با سال تحصیلی جدید به منظور تقویت ارزشهای اسلامی در دانش آموزان و آگاهی بخشی به اولیا در سطح مدارس شهرستان سبزوار به اجرا درمی‌آید.

حسینی اظهار داشت: طی سال تحصیلی گذشته ۵۰۰ نشست با موضوع جهاد تبیین در سطح مدارس شهرستان سبزوار با بهره گیری از استادان و مربیان مجرب برگزار شد و در این زمینه آموزش و پرورش آمادگی برپایی این نشست ها را در سطح وسیع تر و برای دیگر نهادها نیز دارد.

وی تصریح کرد: همچنین با رویکرد مدرسه تحول گرا و به منظور تداوم جهاد تبیین برای سال تحصیلی جدید نیز مدارس شهرستان قطب بندی شده است تا با هماهنگی مدیران، آموزش های جهاد تبیین با دیدگاه آموزش خانواده و در ابعاد فرهنگی، پرورشی و سبک زندگی برگزار شود.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار با بیان اینکه خانواده ها نقشی محوری در تربیت فرزندان دارند، گفت: یکی از رویکردها در نهاد آموزش و پرورش، تقویت جایگاه انجمن و اولیا در مدارس است چرا که همراهی خانواده ها در پیشبرد اهداف مدرسه نقشی اثرگذار دارد.

حسینی افزود: پیشرفت همه جانبه و تحقق اهداف آموزش و پرورش نیازمند همراهی اولیا است و یکی از معیارها در ارزیابی یک مدرسه خوب نقش و همراهی انجمن اولیا و مربیان است.

فضای مجازی، رقیب تربیتی جدی و خطرناک برای مدارس است

یک مدرس حوزه و دانشگاه نیز در این آیین گفت: امروز از طریق فضای مجازی رقبای تربیتی جدی و خطرناکی برای فرزندان و دانش آموزان ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام هادی حسین‌پور افزود: سرگرمی های خطرناک همچون انیمیشن و فضای مجازی که مخاطبان بی شماری دارند، چنانکه کودکان از برخی انیمیشن ها الگو می گیرند و محتوای آنها بر نگرش فکری آنها اثر می گذارد.

وی تصریح کرد: یکی از رقبای تربیتی در کنار انیمیشن، بازی های ناسالم کودکان در فضای مجازی است که برخی از بازی های خارجی و برخط مفاهیم خاصی را به کودکان القا می کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: راهکار مقابله با این آموزه های غلط، والدین به عنوان رکن اصلی تربیت هستند و آنها باید از خطرات فضای مجازی مطلع بوده و در کنار آموزش پرورش، برای هدایت درست استعداد فرزندان خود اقدام کنند.

حجت‌الاسلام حسین‌پور افزود: کودکان و فرزندان ما به طور عمده با ۲ مشکل برخورد رفتاری و آسیب ها و شبهات فکری روبه رو هستند که باید با تقویت عنصر اعتماد به نفس و تفکر، آنها را در برابر این آسیب ها مصون کرد.

انجمن اولیا و مربیان ۶ مدرسه سبزوار برتر کشوری شدند

در پایان این آیین از انجمن های اولیا و مربیان برتر مدارس سبزوار در سطح کشوری، استانی و منطقه ای قدردانی شد.

حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.