اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 24 مرداد 1402 / کد مطلب: 15072 / نظرات: 0

عضو فراکسیون انقلاب مجلس:


انتقاد از عملکرد غیرشفاف مدیریت دانشگاه آزاد/ در برخورد با هتک حرمت حجاب تعلل می‌کنند


انتقاد از عملکرد غیرشفاف مدیریت دانشگاه آزاد در برخورد با هتک حرمت حجاب تعلل می‌کنند عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی از عملکرد غیر شفاف و نگاه جزیره‌ای مدیریت دانشگاه آزاد انتقاد کرد.

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه واحد علوم و تحقیقات تهران مرکز در دهه گذشته وضعیت خوبی به لحاظ علمی در حوزه تحصیلات تکمیلی داشته است، گفت: اما روند توسعه علمی دانشگاه آزاد در سالهای اخیر کاهشی شده و کیفیت آموزشی این دانشگاه افت کرده است.

وی اظهار داشت: شیوع کرونا، کاهش ورودی دانشجویان به دانشگاه آزاد شرایط خاص اقتصادی را برای این دانشگاه رقم زده است.

نماینده سبزوار در مجلس گفت: دانشگاه آزاد می‌تواند با نگاه کیفی به توسعه علمی دانشگاه که در سال‌های گذشته کاهش یافته است، شرایط مطلوبتری داشته باشد.

شهریه‌های دانشگاه آزاد تناسبی با خدمات ارائه شده ندارد/ دانشگاه آزاد در دهه‌های گذشته ثروت زیادی جمع کرده است

محبی نجم آبادی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود دانشگاه آزاد در راستای بهبود وضعیت تولید علم و دانش گام های عملیاتی بردارد،اظهار داشت: شهریه‌ها در تحصیلات تکمیلی این دانشگاه بالاست اما این میزان شهریه تناسبی با خدمات ارائه شده ندارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد با خرید ساختمان‌های بزرگ و تجهیزاتی فراوان در دهه های گذشته ثروت زیادی کسب کرده است که می تواند با مولدسازی و تبدیل برخی از این ثروت‌های منقول و غیر منقول، موقعیت و اوضاع اقتصادی خود را در راستای گسترش فعالیت‌های کیفی بهبود و ارتقا دهد.

انتقاد از نگاه جزیره‌ای و عملکرد غیرشفاف مدیریت دانشگاه آزاد

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت دانشگاه آزاد نگاه جزیره‌ای دارد و آنها ارتباط خوبی با دیگر نهادها ندارند چنانکه در دوره مدیریتی جدید فضای بسته و غیرشفاف وجود دارد.

محبی نجم آبادی افزود: حوزه مدیریتی دانشگاه آزاد باید مسائل خود را شفاف کند و ارتباط خوبی هم با مجلس و سایر قوا و نهادها داشته باشد.

لزوم متناسب سازی حقوق اساتید دانشگاه آزاد و دولتی

وی اظهار داشت: از طرفی باید وضعیت حقوق اساتید این دانشگاه مورد توجه قرار گرفته و با همکاران دانشگاه‌های دولتی همسان‌سازی و متناسب سازی شود و یکی از مواردی که ملزم به پاسخگویی مدیران این دانشگاه است همین همسان سازی است که با وجود پیگیری نمایندگان مجلس، مدیران این دانشگاه حمایت جدی از نیروهای کیفی خود نمی‌کنند.

تعلل دانشگاه آزاد در برخورد با هتک حرمت حجاب

نماینده سبزوار با انتقاد از فضای فرهنگی حاکم در دانشگاه آزاد گفت: یکی از مکان‌هایی که نقض حجاب به طور جدی در آن کلید خورد، دانشگاه آزاد اسلامی در برخی شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها بود، هرچند در دانشگاه آزاد از نیروهای انقلابی هم حمایت جدی می‌شود اما در محدود کردن کسانی که عفاف و حجاب را مورد هتک قرار دادند، تعلل‌ هایی وجود داشته است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی انقلابی، باید در کنار نگاه سلبی نسبت به اقناع جوانان و تلاش در حوزه عفاف و حجاب اقدامات موثری انجام دهد.

نماینده سبزوار در مجلس گفت: سرانه فضای آموزشی این دانشگاه باید مناسب‌تر باشد، این نهاد امکانات و مکان‌های ارزشمندی دارد که با مولدسازی می‌تواند کیفیت ویژه در دانشگاه ایجاد و با میزان شهریه مناسب و حمایت جدی از اساتید به طور یقین اتفاقات خوبی در این مجموعه رقم می‌خورد. تحقق این موارد مشروط بر این است که مدیریت ارزشمند، نگاهی ویژه و علمی به مسائل و مدیریت خوبی در هزینه‌ها و ایجاد منابع داشته باشد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.