اخبار سبزوار پيام : حوادث





اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 23 مرداد 1402 / کد مطلب: 15059 / نظرات: 0


کوهنوردان حادثه‌دیده در ارتفاعات "داورزن" خراسان رضوی نجات یافتند


کوهنوردان حادثه‌دیده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی نجات یافتند  سرپرست جمعیت هلال‌احمر سبزوار گفت: کوهنوردان گرفتار شده در ارتفاعات روستای "بفره" شهرستان داورزن، با تلاش امدادگران این جمعیت، هیات کوهنوردی و آتش‌نشانی سبزوار نجات یافته و به منطقه امن منتقل شدند.

ابوالفضل رفیعی اظهار داشت: عصر روز شنبه و در پی دریافت خبری مبنی بر گم شدن پنج کوهنورد در ارتفاعات بین روستاهای بفره و "ساروق" شهرستان داورزن، گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر سبزوار با همکاری اعضای هیات کوهنوردی شهرستان به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: پس از اعزام نجاتگران به مختصات داده شده و بعد از گذشت حدود سه ساعت پیمایش، نجاتگران به موقعیت اعلام شده رسیدند و عملیات جست و جو با حضور تیم های امداد و نجات هلال احمر، هیات کوهنوردی و آتش نشانی ادامه یافت.

وی افزود: با گذشت ساعاتی از جست و جوی نجاتگران، سرانجام موقعیت این افراد شناسایی شد اما به علت تاریکی هوا و سخت‌گذر بودن منطقه، عملیات نجات تا زمان روشنی هوا متوقف شد که صبح امروز عملیات نجات آنان دوباره از سرگرفته شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در عملیات از تمامی ظرفیت شهرستان از جمله بالگرد اورژانس ۱۱۵ و ریزپرنده (کواد کوپتر) تیپ ۴۷ مهندسی سلمان سپاه سبزوار نیز استفاده شد ولی به علت وزش شدید باد در منطقه، بالگرد قادر به فرود نبود و تمامی عملیات به صورت زمینی انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر سبزوار گفت: پس از ایجاد موقعیت برای دسترسی به این افراد، کوهنوردان که شامل پنج مرد جوان و میانسال بودند با تامین تغذیه تقویت شده و پس از برطرف شدن ضعف جسمانی به روستای "ساروق" انتقال یافتند.

وی افزود: دره ای که این طبیعت گردان در آن گیر افتاده بودند یکی از سه دره خطرناک و سخت گذر کشور است.

کوه های شَمَلق با ارتفاع حدود سه هزار متر، نزدیک روستای ساروق شهرستان داورزن قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.