اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 تير 1402 / کد مطلب: 15037 / نظرات: 0


تامین اجتماعی سبزوار ۷۸۰ میلیارد ریال مطالبه دارد


تامین اجتماعی سبزوار ۷۸۰ میلیارد ریال مطالبه دارد  رییس اداره تامین اجتماعی سبزوار گفت: این نهاد ۷۸۰ میلیارد ریال از صنایع و سازمان‌های عمومی و غیردولتی طلب دارد که پرداخت این معوقات یقینا می‌تواند در ارتقای روند خدمات‌دهی این سازمان بسیار تاثیرگذار باشد.

مصطفی احمدی  به مناسبت هفته تامین اجتماعی در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سبزوار افزود: به منظور وصول مطالبات و تسویه حساب مکاتبات لازم با این سازمان‌ها و نهادها صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: پرداخت نشدن به موقع حق بیمه از سوی برخی سازمانها و کارفرمایان موجب پیشی گرفتن مصارف بر منابع تامین اجتماعی می شود و بروز مشکلاتی را در خدمات رسانی مطلوب به بیمه شدگان درپی دارد.

احمدی همچنین با اشاره به اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان گفت: متقاضیان در صورت برخورداری از شرایط لازم و فعال بودن کارگاه های خود می توانند با پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای خود از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم برخوردار شوند.

وی افزود: با اجرای طرح تحول دیجیتالی سازمان تامین اجتماعی، هم اینک عمده خدمات به صورت غیرحضوری در تامین اجتماعی سبزوار ارائه می شود که ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، استعلام دریافت مستمری و بیمه شدگان، امکان مشاهده جزییات محاسبه و گردش حساب بدهی، انعقاد قرارداد و دریافت حق بیمه حرفه ها و مشاغل آزاد برخی از این موارد است.

تامین اجتماعی سبزوار ۷۸۰ میلیارد ریال مطالبه دارد

رییس اداره تامین اجتماعی سبزوار گفت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی این شعبه هم اینک به ۵۰ هزار و ۴۱۴ نفر رسیده است که با احتساب افراد تبعی آنان، جمعیت بیمه‌شده این شهرستان به ۱۲۶ هزار و ۸۶۸ نفر می رسد.

احمدی افزود: همچنین تعداد مستمری‌بگیران شعبه تامین اجتماعی سبزوار ۱۶ هزار و ۵۳۱ نفر است که این رقم با احتساب افراد تبعی به ۲۸هزار و ۸۵۲ نفر افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: بیمه‌شدگان اصلی شعبه تامین اجتماعی سبزوار شامل بیمه اجباری حرفه ها و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری زنان خانه دار، کارگران ساختمانی، رانندگان، قالیبافان و سایر بیمه‌شدگان و گروه‌های توافقی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.