اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 بهمن 1400 / کد مطلب: 14694 / نظرات: 1


استاندار خراسان رضوی سرزده از بیمارستان شهید واسعی سبزوار بازدید کرد


استاندار خراسان رضوی سرزده از بیمارستان شهید واسعی سبزوار بازدید کرد  استاندار خراسان رضوی همزمان با تشدید شیوع کرونا به منظور نظارت بر روند خدمات دهی بیمارستان‌ها به مراجع کنندگان و بیماران، به طور سرزده از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید واسعی شهرستان سبزوار بازدید کرد.

به گزارش  روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در حاشیه این بازدید گفت: بررسی کلی بدون اطلاعی داشتیم و باید گفت ضریب آمادگی در برابر این ویروس خیلی مهم است که مورد توجه قرار بگیرد تا بیماران به موقع بستری و درمان شوند.

وی تاکید کرد: طبق جمع بندی صورت گرفته، خوشبختانه این مجموعه درمانی از آمادگی‌ مناسب خوبی برخوردار است.

مشهد به عنوان دومین کلانشهر بزرگ کشور از روز گذشته (سه شنبه ) بر طبق آخرین گزارش نرم افزار ماسک وزارت بهداشت از رنگ نارنجی کرونایی به قرمز تغییر رنگ داد و هم اکنون هیچ شهرستانی با رنگ آبی در استان خراسان رضوی وجود ندارد.

بر اساس اطلاعات نرم‌افزار "ماسک" با افزایش شمار مبتلایان به کرونا برخی از شهرستانهای خراسان رضوی تغییر رنگ داده اند و بر این اساس در حال حاضر پنج  شهرستان مشهد، سبزوار، تربت حیدریه ، ششتمد و بینالود رنگ قرمز کرونایی دارند در حالی که پیش از این فقط تربت حیدریه در شرایط قرمز بود.

بنا بر این گزارش، هشت شهرستان در خراسان رضوی شامل کلات، سرخس، تربت جام، نیشابور، تایباد، بردسکن، چناران و رشتخوار هم رنگ نارنجی کرونایی دارند در حالی که پیش از این ۶ شهرستان استان رنگ نارنجی داشتند همچنین هم اکنون ۲۰ شهرستان دیگر خراسان رضوی در شرایط زرد قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۶۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

بنا بر آخرین اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۰ تن بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جانباختگان به ۱۳۲ هزار و ۵۰۴ تن رسید همچنین براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین تا کنون ۶۰ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۱۰۶ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۹۳ دُز دوم و ۱۷ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۶  دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۳۰۵ دُز رسیده است.

طی شبانه روز گذشته نیز ۵۲۳ هزار و ۱۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۴۴ نفر رسید.

تا کنون ۴۴ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.