اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 26 دي 1399 / کد مطلب: 14457 / نظرات: 0


چهلمین یادواره شهدای هویزه در سبزوار برگزار شد


چهلمین یادواره شهدای هویزه در سبزوار برگزار شد
چهلمین یادواره شهدای هویزه و ۴۳ شهید جهادگر پنجشنبه شب به صورت مجازی در شهرستان سبزوار برگزار شد.

امام جمعه سبزوار در این مراسم گفت: شهدای مظلوم هویزه همچون دیگر شهدای گرانقدر از دامان پدر و مادر شجاع و با ایمان به اسلام و باورهای دینی پا به عرصه وجود گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: این شهدای والامقام قبل از شروع جنگ تحمیلی در قالب گروه‌های جهادی به منظور آبادانی و رفع محرومیت‌ به مناطق محروم بخش روداب سبزوار اعزام شده بودند.

وی ادامه داد: شهدای هویزه در شرایطی که سرشار از استعداد بوده و موقعیت ترقی علمی را داشتند، دفاع از اسلام، انقلاب و ولایت را در اولویت کاری خود قرار دادند.

امام جمعه سبزوار گفت: در ۱۶ دی ماه سال ۱۳۵۹ در صحرای دشت آزادگان در وضعیتی که هویزه به تسخیر دشمن درآمده بود و شهر پر از تانک و تجهیزات دشمن بود شهدای هویزه بدون کوچکترین ترسی به دشمن حمله کردند.

وی افزود: شهدای هویزه با خیانت بنی صدر در محاصره توپ‌های دشمن قرار گرفته و غریبانه شهید شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه با بیان اینکه امنیت و عزت کنونی انقلاب اسلامی مرهون رشادت و جانفشانی شهداست، ادامه داد: پیام شهدای هویزه به ملت ایران و نسل جوان، پیروی از ولایت فقیه، پایبندی به ارزشهای انقلاب، اتحاد و انسجام ملی است.

عملیات هویزه ۱۶ دی ماه سال ۱۳۵۹ در جنوب غرب شهر هویزه استان خوزستان انجام شد. در این عملیات پنج رزمنده سبزواری به نامهای محمد فاضل، حسن فتاحی ثانی، مجید مهدوی، سید مصطفی مختاری و مجید کریمی به درجه رفیع شهادت نایل شدند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.