اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 خرداد 1397 / کد مطلب: 12941 / نظرات: 0


اهالی قلعه نو سبزوار خواستار رسیدگی به وضع بهداشت محله شدند


اهالی قلعه نو سبزوار خواستار رسیدگی به وضع بهداشت محله شدند سبزوار پیام- برخی اهالی محله قلعه نو سبزوار با مراجعه به شورای اسلامی این شهر خواستار رسیدگی به وضعیت بهداشتی سکونتگاه خود شدند.
 محله قلعه نو دهراز در غرب شهر سبزوار از جمله سکونتگاه های غیر رسمی است که جاری شدن فاضلاب در معابر آن، مشکلات بهداشتی و اجتماعی برای ساکنین این منطقه به همراه داشته است.
یکی از ساکنان منطقه قلعه نو دهراز سبزوار به خبرنگار ایرنا گفت: از چندین ماه قبل فاضلاب در کوچه ها و معابر این منطقه سرازیر شده بطوریکه برای خروج از منزل باید از میان فاضلاب عبور کرد و مسئولان شهری تاکنون اقدامی برای دفع فاضلاب انجام نداده اند.
الهام قلعه نوی افزود: جاری شدن فاضلاب در معابر موجب ایجاد بوی نامطبوع و آلودگی و مشکلات بهداشتی برای ساکنان منطقه به ویژه کودکان شده است.
وی اظهار کرد: به رغم پیگیری های انجام شده شرکت آب و فاضلاب سبزوار اقدام مناسبی برای حل این مشکل انجام نداده است.
عضو شورای اسلامی شهر سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: رفع مشکل فاضلاب منطقه ارتباطی با حوزه کار شورای شهر و شهرداری ندارد بلکه این اقدام به وسیله اداره آب و فاضلاب شهری انجام می شود.
مسعود پسندیده افزود: پس از اجرای شبکه فاضلاب از سوی اداره آب و فاضلاب، شورای شهر و شهرداری نسبت به آسفالت معابر و جدول گذاری اقدام می کنند.

* اهالی محله قلعه نو اشتراک فاضلاب خریداری نکردند
معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار نیز با بیان اینکه اهالی محله قلعه نو اشتراک فاضلاب خریداری نکردند، گفت: افزایش فاضلاب و مسدودی در مسیر سبب برگشت فاضلاب و جاری شدن آن در معابر شده است.
اسماعیل نصرآبادی افزود: ایجاد شبکه فاضلاب نیازمند بازگشایی کل مسیر برای استقرار بیل مکانیکی و تجهیزات است تا شرکت آب و فاضلاب سبزوار نسبت به دریافت نقشه های تفصیلی، بنا و کف اقدام نماید.
وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب سبزوار طرح، برنامه و اعتباری برای اجرای شبکه فاضلاب جدید در محله قلعه نو ندارد و باید پس از طراحی ایجاد شبکه فاضلاب، از استان برای تخصیص اعتبار پیگیری شود.
وی با بیان اینکه تاکنون جلسات متعدد با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری برای رفع مشکل فاضلاب قلعه نو برگزار شده است گفت: اجرای شبکه فاضلاب این منطقه حدود 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وسعت شهر سبزوار سه هزار و 754 هکتار است که حدود 800 هکتار آن سکونتگاه غیررسمی است. ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.