اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 اسفند 1396 / کد مطلب: 12751 / نظرات: 0


بدعتی خطرناک در سبزوار/خطر در کمین مردم


بدعتی خطرناک در سبزوارخطر در کمین مردم
به گزارش سبزوار پیام، در ایام کودکی یه دلیل اطلاعانی که بسیاری از کودکان از خطرات ندارند گاهی اوقات ممکن است از مار واقعی به عنوان اسباب بازی استفاده کنند ولی در بزرگسالی به دلیل آگاهی از خطر از چند متری این مار عبور می‌کنند.
در دی ماه سال جاری شهرداری سبزوار در حالی که تمامی امکانات تبلیغی شهرستان را در اختیار دارد در اقدامی قابل تامل و خطرناک با نصب داربست و اتصال به تیرهای برق اقدام به تبلیغ برای پرداخت عوارض شهرداری کرد.
اقدامی که در صورت بارندگی و طوفان شدید و یا هر گونه عمل پیش بینی نشده‌ای در هر لحظه ممکن بود باعث برقگرفتگی و سقوط ستون‌های برق را فراهم کند و یا باعث اتصالی در شبکه برق شود.
با فرا رسیدن ایام فاطمیه برخی از اماکن خصوصی و دینی و ادارات مذهبی با استفاده از همان شیوه قبلی اقدام به بسن داربست از چهار راه بیهق تا محل امامزاده شعیب(ع) کردند اما این بار داربست‌ها بر روی تیرهای روشنایی معابر کنار خیابان بسته شد که خطر قبلی را دو چندان کرده بود.
در این ایام با وزش کوچکترین باد و طوفان امکان اتصالی در شبکه برق فراهم بود وهر لحظه جان عابران پیاده در خطر قرار گرفت، بدون آنکه برخی متوجه شوند چه کار خطرناکی انجام داده‌اند و هر لحظه ممکن است یکی از تیرهای روشنایی بر روی عابران پیاده سقوط کند.
در همین رابطه مهندس شهرآیيني، مسئول اداره توزیع برق شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با سبزوار پیام با بیان اینکه نصب داربست و تکیه بر تیرهای برق از نظر قانونی و استاندارد تخلف است گفت:  ما اینگونه فعالیت‌های غیر قانونی را قبول نداریم و هیچگونه مجوزی برای این کار صادر نشده است.
وی با تاکید بر اینکه در قدم اول به برخی از ادارات تلفنی و کتبی  تذکر دادیم این بنرها و داربست‌ها جمع‌آوری شود، افزود: در صورت جمع آوری نکردن مجبوریم قانونی اقدام و برخورد کنیم.
وی تصریح کرد: این روش اشتباه محض و کار درستی نیست و مسئولان قول داده‌اند داربست‌ها و بنرها را جمع آوری کنند.
رئیس اداره توزیع برق سبزوار با بیان اینکه از منظر ایمنی ممکن است برخی از پایه‌های روشنایی و تیرهای برق به دلیل گذشت زمان استحکام لازم نداشته باشند، تصریح کرد: با وزش باد و طوفان و ورود نیروی جانبی شرایط سقوط این ستون‌ها فراهم است.
شهرآئینی با ابراز اینکه گرچه ممکن است حادثه‌ای رخ ندهد ولی شرایط وقوع حادثه فراهم شده، عنوان کرد: یکی دیگر از خطراتی که وجود دارد ممکن است به علت وزش طوفان این بنرها به شبکه برق متصل شوند و باعث ایجاد اتصالی در شبکه برق شوند که بسیار خطرناک است و به همین دلیل اجازه چنین فعالیت‌هایی را در کنار شبکه برق نمی‌دهیم و اگر کسی اقدام کند مجبور به برخورد هستیم.
وی با گلایه از شهرداری که در برخی از موارد چنین فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند، افزود: در برخی دیگر از نقاط برخی از افراد که بیشتر در ایام محرم و صفر قابل مشاهده است دست به چنین اقداماتی می‌زنند که به هیچ وجه مورد تایید نیست.
علی اکبر ملکی




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.