اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 تير 1396 / کد مطلب: 12447 / نظرات: 0


هفت هزار فقره پرونده در شعبات دادگستری سبزوار در جریان رسیدگی قرار دارد


هفت هزار فقره پرونده در شعبات دادگستری سبزوار در جریان رسیدگی قرار دارد رئیس دادگستری سبزوار گفت: در حال حاضر هفت هزار و 964 فقره پرونده در شعبات مختلف دادگستری این  شهرستان در جریان رسیدگی قرار دارد.

سیدمحمد حسینی در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال 95 تا پایان خرداد 96 تعداد 56 هزار و 63 فقره پرونده بخش‌های مختلف دادگستری سبزوار وارد و در شعبات دادگستری رسیدگی شد.

وی ادامه داد: در این مدت، کار رسیدگی به  57 هزار و 655 فقره پرونده انجام و مختومه شد.

رئیس دادگستری سبزوار گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌های وارده به دادگستری شهرستان طی یک سال گذشته از 124 به 78 روز در مدت کاهش یافت.
   
وی اظهار کرد: ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، تصادفات و جرائم غیر عمدی، سرقت های تعزیری و تهدید  مهمترین پرونده های تشکیل شده در دادگستری سبزوار است.

حسینی افزود: مهمترین اولویت دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم، ترویج اخلاق مداری، معنویت، قانون مداری و روابط حسنه در جامعه است.

رئیس دادگستری سبزوار با اشاره به طرح سامانه ثبت نام اطلاعات (ثنا) گفت: روزانه ثبت اطلاعات 200 تا 300 مراجعه کننده  به دادگستری سبزوار در این سامانه  به صورت رایگان توسط ماموران دادستانی انجام می شود.

حسینی  اظهار کرد: بیش از 70 درصد از جرائم منجر به ضرب و شتم و قتل در نزاع های دسته جمعی در شهرستان از سلاح سرد استفاده می شود که  با این وجود حمل سلاح سرد در قانون به عنوان جرم شناخته نشده است.

وی عنوان کرد: اجرای قانون مصرف دخانیات در اماکن عمومی، حمل سلاح سرد، جلوگیری از افزایش چاه‌های غیر مجاز، غصب انفال عمومی مانند کوه خواری و زمین خواری باید  بوسیله رسانه‌ها پیگیری شود.

حسینی افزود: با پیگیری دستگاه دادگستری، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طی 2 سال گذشته 70 قلیان سرا در سطح شهرستان سبزوار پلمپ شد.

ایجاد مراکز مشاوره کاهش طلاق در سبزوار
 
در ادامه این نشست خبری، حسین اردمه دادستان عمومی و انقلاب سبزوار گفت: مهمترین رویه دستگاه قضا در سبزوار جلوگیری از وقوع فعل طلاق در بین زوجین است که در  این راستا مراکز مشاوره در شهرستان ایجاد شد.

وی اظهار کرد: زوج‌هایی که قصد انجام طلاق را دارند به این مراکز مشاوره معرفی و حدود 30تا50 نوبت این افراد باید مراکز مشاوره مراجعه و پس از شرکت در این مشاوره‌ها در صورت موافقت نکردن زوجین حکم جاری می شود.

دادستان عمومی و انقلاب سبزوار اضافه کرد: در طلاق‌های یک طرفه نیز قضات موظف به ارائه حکم داوری هستند تا زمینه برای بازگشت زوجین به زندگی فراهم شود.

اردمه اظهار کرد: همچنین با توجه به اهمیت موضوع کوه خواری، زمین خواری و برخورد با مالکان چاه‌های غیر مجاز دو شعبه ویژه برای رسیدگی به این پرونده‌ها در شهرستان تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب سبزوار گفت: تعطیلی بازارچه پرندگان، جلوگیری از ورود کامیون های سنگین به شهر، جلوگیری از تجمع موتور سواران در جاده فرودگاه، جلوگیری از فروش مواد دخانی و برخورد با اراذل و اوباش  برخی از مهمترین فعالیت‌های دستگاه قضائی شهرستان جهت تامین امنیت و رفاه حال شهروندان است.ایسنا 102/
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.