اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آذر 1390 / کد مطلب: 1238 / نظرات: 0

رییس اداره بهزیستی سبزوار:


حدود 10درصد ادارات قانون سه درصد استخدام معلولان را رعایت كرده اند


حدود 10درصد ادارات قانون سه درصد استخدام معلولان را رعایت كرده اند
 رییس اداره بهزیستی سبزوار خواستار همكاری بیشتر ادارات و دستگاه های دولتی شهرستان برای اجرای قانون سه درصد استخدام معلولان شد و گفت: تا كنون حدود 10 درصد مراكز و ادارات دولتی شهرستان این قانون را رعایت كرده اند. 
   
 ' محمد حسین هادوی فر' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 10 هزار معلول در این شهرستان وجود دارد كه حدود دو هزار نفر آنها متقاضی كار هستند.

وی با اظهار اینكه 300 نفر از معلولان سبزوار متقاضی دریافت تسهیلات خود اشتغالی هستند، گفت: تعدادی از این افراد معرفی و تعدای در نوبت دریافت وام هستند.

وی خاطر نشان كرد: به طور میانگین از سه سال قبل ، سالانه حدود 200 نفر از معلولان این شهرستان از طریق مراكز تحت پوشش بهزیستی ، دریافت وام خود اشتغالی ، معرفی به كارفرما و پرداخت حق بیمه سهم كارفرما و ... مشغول به كار شده اند.

وی مجموع معلولانی را كه در مراكز و ادارات دولتی شهرستان مشغول به كار شده اند حدود 30 نفر ذكر كرد.

رییس اداره بهزیستی سبزوار با اعلام اینكه یك هزار و 500 نفر از معلولان سبزوار مستمری بگیر هستند افزود: حدود یك هزار نفر هم پشت نوبتی دریافت مستمری داریم.

وی از دست ساخت بودن حدود 100 واحد مسكونی برای مددجویان این اداره با پیشرفت فیزیكی 80 تا 90 درصد خبر داد و گفت: از این تعداد 75 واحد برای معلولان است كه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی اضافه كرد: پیش از این هم 97 واحد مسكونی دیگر تحویل مددجویان این اداره شده كه بخش اعظم آن به معلولان اختصاص داشته است.

هادوی فر با اشاره به راه اندازی پنج مركز توانبخشی روزانه و سه مركز توانبخشی شبانه روزی در سبزوار گفت: در مراكز روزانه خدمات آموزشی ، توانبخشی و حرفه آموزی به معلولان ارائه می شود.

رییس اداره بهزیستی سبزوار مناسب سازی تعدادی از ادارات پر تردد و برخی معابر و خیابان های سبزوار برای معلولان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در عین حال این اقدامات جزئی است و همه ادارات و دستگاه های اجرایی به ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری سبزوار باید در این راستا جدیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به مذاكره انجام شده با شورای اسلامی شهر و شهرداری سبزوار و وعده های داده شده گفت: شهرداری می تواند اعطای پایان كار به فضاها و ساختمان های عمومی را مشروط به مناسب سازی آن مكان ها برای معلولان كند كه این موضوع نیازمند جدیت بیشتر شهرداری است.

این مسوول درپایان اظهار داشت: رسیدگی به معلولان با توجه به مشكلات زیاد آنها در كنار كمك های دولتی كمك خیران را نیز می طلبد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.