اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 اسفند 1395 / کد مطلب: 12239 / نظرات: 0

سيد جواد حسيني:


برگزاری بیش از هزار یادواره شهدا در خراسان رضوی


برگزاری بیش از هزار یادواره شهدا در خراسان رضوی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از هزار یادواره شهدا با هدف زنده نگه داشتن یاد این عزیزان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال جاری در استان برگزار شده است.

سید جواد حسینی روز یکشنبه در مراسم یادواره 'شهید احمد نظیف' در سبزوار افزود: 45 مرکز شاهد پژوهی در آموزش و پرورش خراسان رضوی فعال است و برای تاثیرگذاری یادواره شهدا، نزدیک به 60 هزار اثر شهید پژوهی تولید شده است.
وی ادامه داد: خراسان رضوی دارای هشت هزار رزمنده معلم است که پنج هزار نفر از آنان با گذراندن آموزش های لازم در مراسم های مختلف؛ وقایع دفاع مقدس را روایت می کنند.
حسینی اضافه کرد: سالانه 30 هزار دانش آموز از خراسان رضوی راهی سرزمین راهیان نور می شوند که جهت آشنایی نسل جوان با دوران درخشان دفاع مقدس طرح 'راوی دانش آموز' و 'راوی انقلاب' در استان اجرا شد.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامی و دوران درخشان دفاع مقدس از بزرگترین حوادث تاریخ ایران است و قهرمانان آن شهدا بودند که با علم، تقوا و جهاد در راه خدا از تمامیت ارضی کشور و فرهنگ اسلامی دفاع کردند.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: توسعه فرهنگ ایثار وشهادت نیاز امروز جامعه است و نباید در حد یک گفتمان باقی بماند.
محمد حسین کفراشی با اشاره به درگیری و ناامنی در کشورهای منطقه و قلب اروپا افزود: امروز امنیت بی بدیل جمهوری اسلامی مرهون رشادت شهدای معظم است و شهدا مدافع حرم نیز در ثبات امنیت جمهوری اسلامی و منطقه نقش موثری دارند.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش با گنجاندن درس هایی با مفاهیم ایثار و شهادت در کتاب های درسی در صدد نهادینه کردن این ارزش های اخلاقی و دینی بین دانش آموزان و نسل جوان جامعه است.
وی ادامه داد: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را در برابر هجمه فرهنگی دشمن مصون و ایمن می سازد و چشم طمع دشمنان را از ملت ایران دور می کند.
در این مراسم با قدردانی از خانواده شهید 'احمد نظیف' از سردیس این شهید والامقام و تمبر یادبود خردسال‌ ترین شهید سبزوار در دوران دفاع مقدس و شهید شاخص بسیج دانش ‌آموزی کشوررونمایی شد.
همچنین در این مراسم در سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و تکریم از مادران و همسران شهدا از خانواده شهدای فرهنگی شهرستان تقدیر شد.
شهید احمد نظیف از شهرستان سبزوار امسال از سوی وزارت آموزش و پرورش به عنوان شهید شاخص کشوری انتخاب شده است.
شهید احمد نظیف دانش آموز 12 ساله سبزواری تیر ماه سال 1360 عازم جبهه های جنگ شد و 25 روز بعد در منطقه قلاویزان مهران بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
سبزوار حدود یک هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است. ايزنا/103



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.