اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 آذر 1395 / کد مطلب: 11816 / نظرات: 0

رئیس سازمان بهزیستی کشور:


میانگین خودکشی کشور 6 در 100 هزار نفر جمعیت /150 هزار زن بالای 35 سال تنها زندگی می کنند


میانگین خودکشی کشور 6 در 100 هزار نفر جمعیت 150 هزار زن بالای 35 سال تنها زندگی می کنند
رئیس سازمان بهزیستی کشور میانیگن آمار خودکشی را 6 در 100 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 250 هزار زن جوان از همسران خود به دلایل مختلف طلاق گرفته اند و 150 هزار زن بالای 35 سال تنها زندگی می کنند.
 
 انوشیروان محسنی ‌بندپی در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار با بیان اینکه صنعتی شدن جامعه و تغییرات سبک زندگی آسیب های اجتماعی را افزایش داده است ، اظهار کرد: موضوع اعتیاد ، طلاق ، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی مهم ترین دغدغه مقا معظم رهبری است و باید نگاهی کامل به این واقعیات داشته باشیم.
وی ادامه داد: کسانی که وظیفه کنترل ، کاهش و بروز آسیب های اجتماعی را دارند باید مروری داشته باشند تا رشد این آسیب ها کاهش پیدا کند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سالهای گذشته آسیب های اجتماعی به دلیل بی توجهی افزایش یافته بود ، افزود: اعتیاد در گذشته مصرف مواد مخدر به صورت سنتی شایع شده بود و با صنعتی شدن مواد مخدر درمان و پیشگیری با مشکل جدی روبرو شده است.
محسنی ‌بندپی با اشاره به کاهش سن مصرف مواد مخدر در کشور ، تصریح کرد: میزان افراد 15 الی 25 سال نسبت زن و مرد 6 به یک است و زنانه شدن آسیب ها به عنوان یک زنگ خطر جدی تلقی می شود.
وی اضافه کرد: اعتیاد می تواند هم افزایی ایجاد کند و آسیب های دیگری همانند طلاق را افزایش می دهد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات دولت یازدهم از گذشته تا کنون ، افزود: 10 میلیون نفر فاقد دفترچه بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفته و پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم هم نسبت به سالیان گذشته کاهش یافته است.
محسنی ‌بندپی مهم ترین دلیل جرائم زندان را اعتیاد دانست و بیان کرد: بالغ بر دو میلیون و 650 هزار زن سرپرست خانوار در کشور حضور دارند و یک میلیون و 800 هزار زن کسانی هستند که با فوت شوهر مواجه شده اند.
وی ادامه داد: بالغ بر 350 هزارزن در کشور شوهر خود زندانی یا متواری شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 250 هزار زن جوان نیز از همسران خود به دلایل مختلف طلاق گرفته اند و 150 هزار زن بالای 35 سال تنها زندگی می کنند.
محسنی ‌بندپی یکی از بزرگ ترین معضلات کلان شهر ها را حاشیه نشینی دانست و افزود: 34 درصد جمعیت مشهد در حاشیه زندگی می کنند.
وی با اشاره به برخی نقاط بحرانی کشور ، عنوان کرد: میانگین خودکشی 6 در 100 هزار نفر جمعیت کشور است و با استاندارد جهانی فاصله زیادی داریم ولی این میزان خودکشی در استان ایلام 13 در100 هزار نفر است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی تلاش می کند که با پیشگیری مستمر و پایدار آسیب های اجتماعی را کاهش دهد ، تصریح کرد: در موضوع اعتیاد بالغ بر پنج هزار تیم اجتماع محور در پنج هزار محله حساس کشور استقرار یافته اند.
محسنی ‌بندپی با اشاره ضرورت پیشگیری از معلولیت در جامعه ، تصریح کرد: غربالگری شنوایی سنجی از پوشش 67 درصدی به 90 درصد افزایش یافته است.
وی یادآورشد: اگر سالانه بالغ بر 25 هزار کودک دارای اختلالات ژنتیکی در کشور متولد شوند علم ژنتیک این ظرفیت را دارد تا نسبت به محدود کردن این ژن اقدام کند.فارس/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.