اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 تير 1395 / کد مطلب: 11051 / نظرات: 1

یک نماینده مجلس:


قوانین حوزه بهزیستی ضمانت اجرایی ندارد


قوانین حوزه بهزیستی ضمانت اجرایی ندارد نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین خوبی در زمینه ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی پیش بینی شده، اما این قوانین از ضمانت اجرایی محکمی برخوردار نیست.
رمضانعلی سبحانی فر  در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای موسسات خیریه تحت پوشش اداره بهزیستی سبزوار اظهار کرد: بر اساس قانون، مددجویان بهزیستی دارای معافیت های خاصی در حوزه خدمات هستند که ادارات دولتی و غیردولتی باید این خدمات را بدون گرفتن هزینه به آنان ارائه کنند.
وی افزود: به دلیل وضعیت اقتصادی که از گذشته بر کشور حاکم شده، ادارات و نهادها این قوانین معافیتی را نادیده گرفته و از مددجویان بهزیستی بابت ارائه خدمات هزینه های زیادی دریافت می کنند.
عضو سابق فراکسیون جامعه معلولان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون موضوع بازنگری قانون حمایت از معلولان و مددجویان بهزیستی در دستور کار مجلس دهم قرار گرفته که درصدد هستیم تا ضمانت های اجرایی این قوانین را نیز محکم تر کنیم.
وی سهم سالانه سازمان بهزیستی را 1.18 درصد بودجه کشور عنوان کرد و گفت: این اعتبارات با توجه به 180 عنوان ماموریتی که قانون برای این سازمان پیش بینی کرده، بسیار محدود و نامناسب است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس عنوان کرد: در این زمینه در فراکسیون ها و کمیسیون های مربوط پیگیری هایی شده تا سهم بودجه این سازمان، با توجه به تعدد ماموریت هایی که دارد، افزایش یابد تا این سازمان بتواند به توانمندسازی و اشتغال مددجویان خود بپردازد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سبزوار نیز گفت: اجرای طرح مناسب سازی، کمک به اشتغال مددجویان و پیشگیری و مبارزه با اعتیاد از اقداماتی است که فرمانداری برای اجرای آن با اداره بهزیستی همکاری دارد.
حسین میردشتی ادامه داد: براساس شیوه نامه های صادر شده همه ساختمان های ادارات دولتی در حال ساخت باید برای معلولان مناسب سازی شود.
وی با بیان اینکه شهرداری سبزوار در زمینه مناسب سازی معابر و پیاده روها برای معلولان اقدامات خوبی کرده، اظهار کرد: اقدام در زمینه مبارزه با معضلات اجتماعی، برخورد با متکدیان و جمع آوری معتادان و معرفی آنها به کمپ های ترک اعتیاد ثمرات خوبی برای شهرستان داشته است.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار نیز گفت: این نمایشگاه در راستای معرفی توانمندی ها و دستاوردهای 23 موسسه خیریه تحت پوشش این اداره در هفته بهزیستی ایجاد شده است.
مرضیه کسرائی فر افزود: هم اکنون بیش از 12 هزار خانوار در قالب 30 هزار نفر تحت پوشش این اداره و موسسات خیریه هستند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.