اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 خرداد 1395 / کد مطلب: 10869 / نظرات: 0


چادرنشینان مهاجر پدیده ای جدید که در سبزوار رخ نمود


چادرنشینان مهاجر پدیده ای جدید که در سبزوار رخ نمود  حضور چند خانوار مهاجر که چند روزی است در حاشیه شهر سبزوار در غرب خراسان رضوی و نزدیک جاده پر رفت و آمد مشهد - تهران چادر زده و اسکان یافته اند برای شهروندان به عنوان پدیده ای جدید و عجیب پرسش برانگیز شده است.
این همسایگان غیربومی شهروندان سبزواری مدتی است چادرهای خود را به صورت پراکنده در حاشیه این شهر برپا کرده و به خرید و فروش حیوانات اهلی و دوره گردی مشغول هستند.
علی پروری از شهروندان سبزواری روز دوشنبه در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت: اسکان بی ضابطه تعدادی مرد، زن و کودک مهاجر چادرنشین در حاشیه این شهر سبب برخی مشکلات بهداشتی در آستانه فصل تابستان و گرما می شود.
شهروندی دیگر گفت: برخی از این مهاجران برای طلب کمک مالی و یا تامین آب آشامیدنی به منازل مردم مراجعه می کنند.
قاسم باغانی افزود: به منظور حل مشکلات این افراد و نیز برای آرامش شهروندان از مسئولان می خواهیم کمپهایی در مکان خاصی برای استقرار آنها ایجاد کنند.
وی گفت: محل اسکان این افراد در حاشیه جاده تهران - مشهد سبب شده فرزندان برخی از آنها در سطح شهر و یا مسیر جاده اقدام به تکدیگری کنند که چهره ناخوشایندی دارد.
در پی گلایه شهروندان سبزواری، خبرنگار ایرنا به سراغ این افراد رفت تا صحبتهای آنان را نیز بشنود.
یکی از این افراد خود را اهل استانهای شرقی کشور معرفی و بیان کرد: چند روزی است بطور موقت در حاشیه سبزوار زندگی می کنیم و قصد داریم تا چند روز دیگر این شهر را ترک کنیم.
وی که خود را جانمحمد رخشانی معرفی کرد افزود: برای تامین معاش مجبور به خرید و فروش حیوانات اهلی در نقاط مختلف هستیم بنابراین هر ساله در بین شهرها رفت و آمد می کنیم.
او جمعیت همراه خود را 20 خانوار چادرنشین عنوان و بیان کرد: این خانواده ها هریک با پنج تا شش فرزند اوضاع مالی مناسبی ندارند.
یکی دیگر از این افراد نیز که خود را محمد ارتنگ معرف کرد گفت: شغل اصلی ما دوره گردی است و در شهرهای مختلف چند روز اسکان موقت داریم لذا مسئولان باید برای تامین محل اسکان و امکانات اولیه زندگی ما را یاری کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سبزوار نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: برای بررسی مشکلات مهاجران چادرنشین حاشیه این شهر کارگروهی ویژه تشکیل شده است.
حسین میردشتی افزود: 170 نفر از این افراد در سه نقطه حاشیه شهر سبزوار شناسایی شده اند که به صورت اسکان موقت در چادرهایی که خود برپا کرده اند زندگی می کنند.
وی ادامه داد: این افراد در حال رفت و آمد به شهرهای مختلف هستند لذا در نظر داریم مکان مناسبی را برای اسکان موقت آنها در سبزوار ایجاد نماییم.
معاون فرماندار سبزوار گفت: هویت برخی از این افراد هنوز مشخص نیست اما برای اسکان موقت آنها در حال جانمایی بوده تا امکانات اولیه زندگی برایشان فراهم شود.
وی افزود: باید مکانی برای این افراد ایجاد کنیم تا در آینده از نظر فرهنگی و اجتماعی برای مردم منطقه تبعات منفی نداشته باشد.
هم اینک بیشتر این چادرنشینان در جنوب شهر سبزوار و در حاشیه جاده تهران - مشهد مشاهده می شوند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.