اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10769 / نظرات: 0

عضو شوراي عالي استانها:


دولت بر استفاده از ظرفيت شوراها تاكيد ويژه اي دارد


دولت بر استفاده از ظرفيت شوراها تاكيد ويژه اي دارد  عضو شوراي عالي استانها گفت: دولت يازدهم بر استفاده از ظرفيت شوراها و شهرداريها در توسعه و پيشرفت كشور تاكيد ويژه اي دارد.

غلامرضا بصيري پور در جمع اعضاي شوراهاي اسلامي شهرستانهاي سبزوار، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوي افزود: دولت در همين چارچوب در صدد است 'لايحه مديريت يكپارچه شهري و درآمد پايدار براي شهرداريها' را به مجلس شوراي اسلامي ارائه كند.
وي ادامه داد: اين تلاشها در حالي است كه برخي مسئولان هنوز وجود شوراي اسلامي و شهرداريها را به عنوان يك عنصر توانمند در حوزه شهري نپذيرفته اند و شورا را يك جايگاه تشريفاتي مي دانند.
رئيس شوراي عالي استان خراسان رضوي گفت: سياسيكاري و تشريفاتي نگريستن به مجموعه شوراها آسيب زيادي وارد كرده لذا مسئولان بايد اين نكته را بدانند كه شورا جاي سياسيكاري و نگاه تشريفاتي نيست.
وي افزود: 35 طرح و لايحه طي پارسال توسط شوراي عالي استانها به صورت مستقيم و غيرمستقيم از طريق دولت يازدهم به مجلس شوراي اسلامي ارائه شده است.
بصيري پور ادامه داد: اين در حالي است كه طي 14 سال گذشته شوراي عالي استانها 66 طرح و لايحه را تقديم مجلس شوراي اسلامي كرده كه به دو دسته رسيدگي به مسائل شورا و عموم مردم تقسيم مي شوند.
وي گفت: بر اساس اصل 102 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، شوراي عالي استانها حق دارد طرح و لايحه به مجلس شوراي اسلامي ارائه كند.
عضو شوراي عالي استانها افزود: 117 هزار عضو در قالب 38 هزار شوراي اسلامي شهر و روستا و هزار و 230 شهرداري در سطح كشور فعاليت دارند.
وي همچنين گفت: طرح يكپارچه سازي مديريت واحد شهري را در سطح كشور مي توان از شهرهاي بالاي 200 هزار جمعيت بدون هيچ مشكلي اجرا كرد.
بصيري پور در ادامه به طرح كاهش تعداد اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها اشاره و بيان كرد: اين طرح توسط كميسيون شوراهاي مجلس شوراي اسلامي با هدف كاهش اختلافات و سياسيكاري در شوراها ارائه شده است.

* اقتصاد مقاومتي در دستور كار شوراها و شهرداريها
مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: اجراي برنامه اقتصاد مقاومتي در دستور كار شوراهاي اسلامي و شهرداريها قرار گرفته است.
سيد مجتبي علوي مقدم افزود: 73 شوراي اسلامي شهر در سطح خراسان رضوي داير است.
وي ادامه داد: شوراهاي اسلامي شهر و روستا با چهار دوره سابقه اجرايي ثابت كرده اند به عنوان يك نهاد برخاسته از دل مردم مي توانند مشكلات حوزه شهرها و روستاها را به خوبي حل كنند.
مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري خراسان رضوي در ادامه به پديده حاشيه نشيني در شهرها اشاره و بيان كرد: اين پديده در كلانشهرها و شهرهاي كوچك متفاوت است و بايد براي هركدام به نوعي برنامه ريزي كرد.
فرماندار ويژه سبزوار نيز در اين نشست گفت: با وجود بالا بودن ظرفيتهاي شوراهاي اسلامي و شهرداريها توجه خوبي به آنها نشده است.
احمد برادران شوراها و شهرداريها را محل اتصال بين مردم و مديران دولتي توصيف و بيان كرد: حوزه عملكرد شوراها فراتر از آن چيزي مي باشد كه امروز مورد بهره برداري است.
منتخب مردم سبزوار در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: قوانين شوراها و شهرداريها نياز به اصلاح دارد لذا مجلس، دولت و شوراي عالي استانها بايد با برنامه ريزي به سمت اصلاح اين قوانين بروند.
حسين مقصودي افزود: شوراها و شهرداريها مظهر مديريت يكپارچه شهري هستند و بايد با استفاده از ظرفيت مردمي و كسب درآمدهاي پايدار براي توسعه و عمران شهرها تلاش كنند.
وي ادامه داد: شوراها و شهرداريها نقش مهمي در تحقق برنامه اقتصاد مقاومتي دارند و نماد عملياتي كردن اين شعار در حوزه اقدام و عمل هستند.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.