اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10721 / نظرات: 0

رئیس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار :


بیماری قلبی، علت مرگ 50 درصد سبزواری ها


بیماری قلبی علت مرگ 50 درصد سبزواری ها - رئیس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار گفت: 50 درصد از مرگ و میرهای جمعیت شهری شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است.
 
دكتر علیرضا مسلم روز چهارشنبه در آیین زنگ سلامت در مدرسه شاهد شهید فهمیده سبزوار، اظهار كرد: میانگین مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی در كشور 45 درصد است كه این شاخص در حوزه دانشگاه علوم پزشكی سبزوار پنج درصد بیشتر از آن است.
وی افزود: متاسفانه امروز 3.5 درصد از جمعیت روستایی و 11 درصد از جمعیت شهری بالای 30 سال شهرستان های غرب خراسان رضوی مبتلا به بیماری دیابت هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار افزود: امروزه میزان مصرف غذاهای دارای چربی بالا و فست فودها در بین جوانان و نوجوانان افزایش یافته و همین موضوع زمینه را برای مرگ های زودرس در این خطه فراهم كرده است.
دكتر مسلم، ترویج فرهنگ تغذیه سالم و ورزش همگانی را از بهترین راه های پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر خواند و افزود: ترویج این فرهنگ باید از همان دوران خردسالی و در مهدهای كودك آغاز و تا سنین بزرگسالی ادامه یابد.
وی افزود: حوزه سلامت بسیار گسترده است و باید با هم افزایی و همكاری دیگر سازمان ها و دستگاه ها به موضوع سلامت پرداخته شود.
وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به سبزوار گفت: خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی بخش آنژیوگرافی و قلب بیمارستان حشمتیه سبزوار تامین شده است.
وی گفت: با استقرار این تجهیزات در آینده می توانیم خدمات مورد نیاز به بیماران قلبی و عروقی را نیز در این بیمارستان فراهم و ارائه كنیم.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: متاسفانه كم تحركی و تغذیه نامناسب از مهمترین عوامل بروز بیماری های غیرواگیر در بین دانش آموزان و دانشجویان است.
مرتضی بینش افزود: آموزش و پرورش تاكید زیادی بر گسترش فعالیتهای ورزشی و تغذیه سالم در مدارس دارد كه در همین راستا 174 پایگاه سلامت تغذیه در مدارس این شهرستان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در زمینه فعالیت های ورزشی نیز برنامه ریزی هایی انجام شده و ساعات معینی به این امر در مدارس اختصاص داده شده است.
نمایشگاه دستاوردهای مراقبان بهداشتی مدارس و نمایشگاه غذای سالم نیز در این آموزشگاه افتتاح شد.
حدود 53 هزار دانش آموز در مدارس سبزوار در حال تحصیل هستند.
هم اكنون پنج دانشكده، شش بیمارستان، 37 مركز بهداشتی و درمانی و 197 خانه بهداشت با حدود سه هزار نیروی درمانی، اداری و خدماتی در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب استان خراسان رضوی زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی سبزوار فعالیت دارند. منبع ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.