اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 آذر 1394 / کد مطلب: 10532 / نظرات: 0

رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار:


رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار:


رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: صندوق احیاء با بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی نگاهی نو به میراث فرهنگی کشور دارد.

دکتر محمودرضا سلیمانی افزود: صندوق احیاء بناهای تاریخی که در انزوا و تخریب است، نجات می‌دهد و منجر به رونق اقتصاد و گردشگری می‌شود.

وی با بیان اینکه سبزوار از شهرهای تاریخی- فرهنگی کشور است،  گفت: از مجموع 608 اثر تاریخی شناسایی شده شهرستان‌های سبزوار و داورزن، 158 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


سلیمانی ادامه داد: بناهای کاروان‌سراهای مهر، ریوند، مزینان، رباط، صالح‌آباد، زعفرانیه و آب‌انبار و چاپارخانه زعفرانیه و زادگاه دکتر علی شریعتی در مزینان، خانه تاریخی جعفرزاده، مصلی و آرامگاه بیهقی ششتمد در مالکیت میراث فرهنگی است.

رئیس میراث فرهنگی سبزوار تصریح کرد: بناهایی که مالکیت آن با اداره میراث فرهنگی است از طریق صندوق احیاء امکان واگذاری آن به بخش خصوصی فراهم است.

سلیمانی افزود: بناهای تاریخی چون کاروانسرای عرب‌ها و فرامرزخان که ثبت اداره اوقاف و امور خیریه است را با تعامل و همکاری با اداره اوقاف احیاء خواهیم نمود.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه، پشته‌ باستانی (تپه دامغانی)، مناره خسروجرد،  مصلی تاریخی و  کاروانسرای زعفرانیه طرح‌های پیشنهادی گردشگری شهرستان معرفی شده است.

سلیمانی درباره مصلی تاریخی سبزوار گفت: موافقت شده طی پروسه 10 ساله آن را به شهرداری واگذار نماییم تا شهرداری طرحی جامع پیشنهاد دهد که با تصویبش آن را به صندوق احیاء می‌فرستیم.منبع ایسنا.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.