گفتگو سبزوار پيام





گفتگو / تاریخ: 13 تير 1391 / کد مطلب: 2911 / نظرات: 0


مردم در رسیدگی به كمربندی این شهر مظلوم واقع شده اند


مردم  در رسیدگی به كمربندی این شهر مظلوم واقع شده اند  شهردار سبزوار گفت:شهرداری و مردم این شهر در بحث رسیدگی به كمربندی این شهر مظلوم واقع شده اند زیرا برای این موضوع در 9 ماه اخیر 50 میلیارد ریال فقط از عوارض پرداختی مردم هزینه شده است.
  
 
' حسین مقصودی'  در نشست خبری این مطلب را در پاسخ به علت تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی در این كمربندی كه در ورودی استان خراسان رضوی و مسیر عبور میلیون ها زائر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در طول سال قرار گرفته بیان كرد.

وی آباد كردن این كمربندی از محل عوارض پرداختی مردم و بدون یك ریال كمك دولتی را از افتخارات دیار سربداران و همچنین نشان دهنده مظلومیت شهرداری و مردم سبزوار برشمرد.

وی افزود: این هزینه ها در حالی انجام شده كه این كمربندی در تملك شهرداری نبوده و در حوزه اداره راه و ترابری است.

شهردار سبزوار با بیان اینكه از این مبلغ 25 میلیارد ریال برای عملیات مختلف عمرانی هزینه شده، افزود: 25 میلیارد ریال بقیه برای تملك 60 مغازه واقع در ورودی شهر سبزوار از سمت تهران هزینه شده كه حدود 48 مغازه تخریب و بقیه مغازه ها هم تا هفته آینده تخریب می شود.

وی جابجا نكردن تیر برق در كمربندی و مشكل آبهای سطحی را از مشكلات شهرداری در بحث رسیدگی به این محور ذكر كرد و خواستار رفع آن با مساعدت مدیریت شهری و فرماندار سبزوار شد.

وی در ادامه اظهار داشت: شهر سبزوار در نوروز امسال طبق نظر سنجی تیم منتخب استانداری به عنوان دومین شهر استان پس از مشهد در بحث زیباسازی و مبلمان شهری انتخاب و موفق به دریافت لوح تقدیر از وزارت كشور شد.

وی از در حال انجام بودن كار عمرانی در 80 نقطه شهر سبزوار و تبدیل سبزوار به كارگاه سازندگی و نیز بكارگیری حدود 750 كارگر روزمزد در این پروژه ها خبر داد.

وی با اشاره به آغاز بكار آزمایشی كارخانه كمپوست سبزوار از حدود 20 روز قبل وعده بهره برداری عملی آن در آینده نه چندان دور با حضور مسوولان عالی رتبه كشوری و استانی را داد.

شهردار سبزوار با اشاره به در دست اقدام بودن تهیه طرح جامع تفضیلی شهر سبزوار در ادامه گفت: علاوه بر شش المان نصب شده در سطح شهر شش المان دیگر از جمله المان های دكتر شریعتی در میدان دكتر شریعتی چهار شهید هسته ای كشور در مسیر بولوار توحید شهر و تندیس مشاهیر سبزوار در آینده نصب خواهند شد.

وی بودجه سال 91 شهرداری سبزوار را 600 میلیارد ریال ذكر كرد و با اشاره به رشد 100 درصدی آن نسبت به سال قبل افزود:تاكنون حدود 220 میلیارد ریال پروژه عمرانی تعریف و به پیمانكاران واگذار شده كه با تحقق بودجه به 350 میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی احداث دروازه ولایت را علاوه بر بازگشایی كمربندی و نصب المان ها در دستور كار شهرداری در امسال عنوان كرد و گفت: این دروازه با نام دروازه خراسان بزرگ ، ولایت یا ضامن احداث می شود.

شهردار سبزوار گفت: مسابقه بزرگ طراحی المان رستم و سهراب با فراخوان جهانی ، هم اكنون در مرحله ارائه طرح ها به دانشگاه تهران است كه طرح ها توسط داوران بین المللی قضاوت می شود.

وی المان میدان 22 بهمن این شهر را المانی ملی مذهبی و نیمه مدرن تعریف كرد و ضمن بیان توضیحاتی پیرامون نمادهای مذهبی و ملی بكار رفته در آن، افزود: این المان از زیباترین المان ها در آینده می شود .

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.