اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 28 آذر 1392 / کد مطلب: 7524 / نظرات: 0

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس /


تصویب طرح آقای روحانی درسازمان ملل نشان دهنده جایگاه والای ایران است


تصویب طرح آقای روحانی درسازمان ملل نشان دهنده جایگاه والای ایران است  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : تصویب پیشنهاد دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان مبنی بر ˈجهان عاری از خشونت ˈدر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نشان دهنده مقبولیت و جایگاه والای ایران به عنوان کشور خواهان صلح در عرصه بین المللی است.

به گزارش سبزوارپیام، دکتر محمدرضا محسنی ثانی پنجشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود : امروز با تصویب این قطعنامه دنیا متوجه استراتژی ایران مبنی بر صلح پایدار ، امنیت و دوری از افراطی گری و خشونت شد.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : تصویب این قطعنامه نشان داد ایران همیشه خواهان صلح ، آرامش ، امنیت و ثبات در دنیا بوده و هست و این بدخواهان و دشمنان ایران هستند که می خواهند چهره ای متضاد از این واقعیت را نشان دهند.

دکتر محسنی ثانی با بیان اینکه اسلام هراسی و ایران هراسی صرفا تبلیغات رسانه های خارجی بر علیه ایران و بهره گیری از آن در جهت منافع کشورهای غربی است ، افزود : به طور قطع و یقین تصویب این قطعنامه با پیشنهاد ایران نشان داد که باور افکار عمومی دنیا در خصوص کشورمان چیز دیگری است .

وی با اشاره به برخورد کشورهایی مثل رژیم صهیونیستی که هیچ جایگاه و پایگاهی نداشته و خودش در عرصه بین المللی منزوی است ، افزود : اجماع کشورها در راستای تصویب این قطعنامه موجب شد افکار عمومی دنیا حتی برخی کشورهای معاند در مقابل پیام به حق مردم ایران سر تعظیم فرود آورند.

وی به پدیده خشونت و افراطی گری که با حمایت کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه در حال تزاید است، اشاره کرد و گفت: تصویب قطعنامه پرهیز از افراطی گری و خشونت گرایی واقعیت ایمانی و باور مردم ایران اسلامی را که ریشه در اعتقادات آنان دارد، در عرصه بین المللی نشان داد .

دکتر محسنی ثانی با اشاره به توافق کشورهای غربی همچون آمریکا و کانادا در مقابل پیشنهاد ایران در خصوص پرهیز از افراطی گری و خشونت در جهان گفت : اگر کشورهایی که نظر مخالفی در خصوص ایران دارند می خواستند در مقابل این پیشنهاد بیایستند به طور قطع و یقین با افکار عمومی روبرو می شدند.

وی با اشاره به مبارزاتی که در راستای بیداری اسلامی با افراط ، ترور و خشونت هایی که روز به روز در جهان و منطقه در حال توسعه است، گفت : جهان تشنه چنین پیشنهاد و قطعنامه ای بود که این پیشنهاد توسط دکتر روحانی انجام و از آن زمان تا تصویب قطعنامه ،کارهای خوبی انجام شد تا این طرح با امضا ، تاییدات و تاکیدات اکثر کشورها به نتیجه برسد



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.