اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 24 خرداد 1402 / کد مطلب: 15002 / نظرات: 0


شنا در استخر کشاورزی جان جوان جوینی را گرفت


شنا در استخر کشاورزی جان جوان جوینی را گرفت  مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: یک جوان ۲۲ ساله در شهرستان جوین که به منظور شنا وارد استخر کشاورزی شده بود، ‌ جان خود را از دست داد.

مسلم فائق نیا  اظهار کرد:‌ این جوان ظهر امروز برای زدودن گرما مبادرت به آب تنی در استخر کشاورزی کرده بود که دچار غرق شدگی و فوت شد.

وی تصریح کرد: کارکنان اورژانس تلاش زیادی برای احیای وی کردند اما این جوان، پیش از خارج شدن از آب جان خود را از دست داده بود.

فائق نیا افزود: با وجود تاکید فراوان بر لزوم ایمن‌سازی استخرهای کشاورزی، به علت نادیده گرفتن این امر توسط مالکان، ‌ هرساله سودای شنا در این منابع آبی در فصل گرم، جان باختن برخی افراد، به ویژه جوانان و کودکان را درپی دارد.

به گزارش ایرنا، رییس دادگستری شهرستان جوین تابستان پارسال با اشاره به شناسایی بیش از ۲۰۰ استخر کشاورزی در این شهرستان، خواستار ایمن سازی این اماکن توسط مالکان آن‌ها شده و از تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به این منظور و ثبت هفت مصوبه در این خصوص خبر داده بود.

طبق آیین نامه ایمنی مخازن آب و استخرها، فنس کشی، تهیه و استقرار پله پلاستیکی، جلیقه و تیوب نجات از جمله نکات ایمنی است که در هر استخر باید وجود داشته باشد.

همچنین کشیدن سیم خاردار بالای استخر، طناب‌کشی روی استخر، نصب تابلوی هشدار در چهار طرف استخر از دیگر نکات ایمنی است که مالکان و بهره‌برداران باید انجام دهند.

۳۱مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۵۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در غرب خراسان رضوی خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.

نقاب، مرکز شهرستان جوین در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.