گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 7 خرداد 1393 / کد مطلب: 8717 / نظرات: 0


ترویج افکار و اندیشه امام راحل برای نسل جدید ضروری است


ترویج افکار و اندیشه امام راحل برای نسل جدید ضروری است  شماری از مردم دیار سربداران سبزوار گفتند : ترویج افکار و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی برای نسل جدید و جوان ضروری است .
 
آنان اظهار کردند: تمام دستگاههای فرهنگی کشور بایستی برای ترویج اندیشه حضرت امام (ره) تلاش کنند.

یک فرهنگی در سبزوار گفت : انقلاب اسلامی و موفقیت کشور در عرصه های مختلف انقلاب مرهون اندیشه های ناب و اسلامی امام خمینی (ره) است.

عباس حسینی اظهار داشت :روحانیون ،امامان جمعه و جماعات ،رسانه های گروهی ،دانشگاهها،مدارس ،نسل قدیم ، و...نقش مهمی در معرفی افکار و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه تبیین شخصیت و تشریح اندیشه های امام راحل برای نسل جدید نباید به مناسبت های خاص محدود شود،اظهار کرد : تک تک کلمات و رهنمودهای امام خمینی برای ما الگو است .

یک کارشناس ارشد تاریخ در سبزوار گفت : اندیشه و رهنمود های حضرت امام نقشه راه آینده ما می باشد.

حمید دلاوری هروی افزود: اندیشه و آرمان های امام راحل ، خط و مسیر مستقیمی برای حرکت در مسیر اسلام و شکل گیری تمدن اسلامی است .

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد اندیشه حضرت امام تقابل دو گروه استکبار و مستضعف برابر هم بود، افزود: امام بر این اصل پا فشاری می کردند که اگر کشورهای اسلامی به مسئله اسلام به مفهوم واقعی آن روی آورند بی نیاز از دو جبهه استکبار شرق و غرب خواهند شد.

یک دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار هم گفت : حرکت در مسیر اسلام افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) باید برای نسل امروزه به صورت دقیق بازگو شود.

روح ا... مهری افزود: نسل جدید جوانان و نوجوانان بایستی بدانند که بازتاب اندیشه های امام راحل سبب ایجاد بیداری اسلامی در کشورهای جهان شده است.

وی از دستگاههای فرهنگی بویژه رسانه های گروهی خواست، جوانان و نوجوانان را با سیره و اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی آشنا کنند.

یک کارشناس ارشد علوم اقتصاد نیز در سبزوار گفت : ما هر چه داریم از رهبری مدبرانه امام راحل داریم و در این برهه از زمان باید مستمر توصیه های ایشان را مرور کرده و همچنین گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم .

وی به رهبری حکیمانه امام راحل اشاره کرد و افزود: این عظمت و اقتدار کشور به راحتی به دست ما نرسیده بلکه باید قدردان این برکات و نعمات باشیم .

یک دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی در سبزوار گفت :مسوولان فرهنگی کشور در طول سال باید بیش از پیش از طریق رسانه ها بویژه صدا و سیما و فضاهای مجازی و سایت ها برای معرفی سیره و افکار امام خمینی (ره) برنامه ریزی داشته باشند.

محمد حسین آبادی افزود: جوانان و نسل جدید ما باید بیشتر با شخصیت ممتاز و برجسته امام راحل آشنا شوند و از اندیشه های ناب امام عزیزمان بهره برداری کنند.

یک خانم خانه دار در سبزوار نیز گفت: امروزه باید وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) در مراکز آموزشی ،مدارس و دانشگاهها بازگو شده و از مطالب آموزنده و نصایح این بزرگوار استفاده شود.

مهین هروی افزود: امام خمینی(ره) اندیشه حکومت اسلامی را بعد از حیات ائمه اطهار با طرح حکومت ولایت فقیه به منصه ظهور رساند.

وی افزود: دستگاههای فرهنگی کشور باید بیش از گذشته در سطح جامعه برای تبیین اندیشه و افکار حضرت امام خمینی (ره) تلاش کنند.

یک بازنشسته آموزش و پرورش هم گفت : معرفی شخصیت امام راحل نباید محدود به روزهای خاص بوده بلکه هر روز استمرار داشته باشد.

محمد استیری افزود: اگر اندیشه و افکار امام راحل در جامعه ترویج شود بسیاری از مشکلات ما بر طرف می شود.

منبع :ایرنا





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.