گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 11 دي 1392 / کد مطلب: 7638 / نظرات: 0


مشهد مقدس بی قرار از غم خورشید هشتم


مشهد مقدس بی قرار از غم خورشید هشتم مشهد در آستانه شهادت هشتمین خورشید ولایت بی قرار از غم جانکاهی است که اشک دیدگان قدری به آن تسلی می دهد.
 
امشب، شب شهادت امام مظلوم در سرزمین توس است او که به مهربانی شهره آفاق و مزین به صفت عالم آل محمد (ص ) است، وجود مبارکی که پیامبر رحمت از شهادت آن حضرت در خطه خراسان خبر دادند و از هشتمین نور ولایت به پاره تن یاد کردند.

و چه زیبا شاعر می گوید : مشهد به دامن مدینه دارد، جان نبی را به سینه دارد.

فوج ملک را نوری در این جاست، از چهارده خورشید، خورشیدی در این جاست.

این شبها و روزها جایی هست که دلشکسته ترین ها به آنجا می روند، جایی که ملائک الهی عروج و نزول دارند تا تمناهای این انسان های دلشکسته را به عرش برسانند،جایی که مدفن مطهر امام مهربانی و رافت است و مشهدالرضا می خوانندش، امشب عجب غمی در شب شهادت آن امام همام همه جا را فرا گرفته است.

شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) ،امامی که به رافت و مهربانی شهره است، همان که ضامن آهوی تیر خورده و نجات بخشش از دست صیاد بود، همان که شفاعت می کند مظلومان را و استجابت می کند غریبان را . . .

اگر هر بار برای عرض خواسته و حاجت به درگاهش برای زیارت قبر مطهرش می رفتیم، امشب برای عرض تسلیت و ریختن قطره اشکی در غم شهادت آن حضرت است می رویم و یکبار دیگر او را میانجی قرار می دهیم تا شاید از بار گناهان انبوهی که وجودمان را گرفته، ما را نیز چون آهو ضمانت کند و خداوند به واسطه این وجود نازنین گناه ما به رحمت و بخشش خود نادید بگیرد.

امشب شبی است که هزاران عاشق با دلی لرزان و اشکی غلتان به زیارت آن حضرت می روند و میلیونها عاشق تر، از راه دور با عرض سلام و صلوات و قطره های اشک این ماتم را به عزا می نشینند و دل خون می شوند.

ماتمی که روزها و شبهایش در ایام رحلت رسول خدا و امام حسن مجتبی (ع) در دهه پایانی ماه صفر، مشهد الرضا را فراگرفته، امشب از هر شب بیشتر و بیشتر است.

در شب شهادت جان نبی اکرم(ص)، گویی در و دیوار شهر نیز با زائران و مسافران و مجاوران دلشکسته این بارگاه همراهی می کنند و خون می گریند.

همیشه حسرت آدم های پشت پنجره فولاد را خورده ایم انسان هایی که همه گرفتاری ها و هیاهوها و تلاطم های دنیایی را کنار گذاشته اند و حضور امام رضا(ع) رسیده تا حرف دلشان را بی واسطه به خود او بگویند.

وقتی از کمی دورتر از پنجره فولاد و ضریح حضرت مکث می کنی انسانهای عاشقی را می بینی که بی پروا ، در خفا و یا بلند گریه می کنند و اشک می ریزند و همه به یک نقطه می نگرند و زیر لب زمزمه می کنند.

آنقدر که تو خود خجالت می کشی برای اینکه آمده ای تا برای خودت دعا کنی و حاجت بخواهی و این می شود که از عمق وجودت برای حاجت روا شدن دیگران دعا می کنی و طلب شفاعت و بخشش می کنی.

چشم به گنبد می دوزی و می گویی بعد از این همه گناه و فراموشی به این امیدم که رو سیاهی مرا به رافت و مهربانی خود شفاعت کنی و چه شرمسارم و چه امیدوارم به مهربانی تو و رحمت خدا؛گویی می دانیم که شفاعتم می کنی و خدا از گناهانمان می گذرد و ما چه خطارکار و چه سنگین بار از گناه و توبه های شکسته در برابرت زانو زده ایم.

گویی قلبمان لبریز از گناه است و همزمان شوق بخشش را در خود دارد و چه لرزشی دارد این دل و چه انتظاری دارد این روح که باز در شب شهادت آن حضرت به واسطه عزاداری ها از بخشش بهره مند گردیم.

در فواید و ثواب زیارت آن حضرت روایات متعددی است که از آن جمله امام جواد(ع) فرمودند:ˈ هر که قبر پدرم ، حضرت رضا علیه السلام را در توس زیارت کند خداوند گناهان گذشته و آینده او را می بخشد .ˈ

خود وجود مبارک علی ابن موسی الرضا(ع) نیز فرمودند:ˈهر که به زیارت من رهسپار شود و عارف به حق من باشد، دعایش مستجاب و گناهانش ‍ بخشوده می شود.ˈ

در جای دیگر می فرماید:ˈهر که مرا در این بقعه زیارت کند مثل کسی است که رسول الله صلی الله علیه و آله را زیارت کرده باشد در روز قیامت من و آباء گرامی ام شفیع او خواهیم بود.ˈ ؛ˈبارگاه من باغی از باغهای بهشت و محل رفت و آمد فرشتگان است که مرتبا فوج فوج تا روز قیامت از آسمان نزول می کنند و فوجی دیگر به آسمان صعود می نمایند.ˈ

به نقل از اباصلت هروی در روایات آمده است: حضرت رضا(ع) می فرمود که من بزودی مظلومانه با سم کشته می شوم و قبرم کنار قبر هارون خواهد بود، خداوند تربت مرا محل رفت و آمد شیعیان و اهل بیتم قرار خواهد داد؛ هر که مرا در غربتم زیارت کند، بر من واجب خواهد شد که در روز قیامت او را زیارت کنم .السلام علیک یا ابوالحسن یا علی ابن موسی الرضا(ع)/ایرنا






نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.