گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 16 آذر 1392 / کد مطلب: 7460 / نظرات: 0


ضرورت ایجاد مرکز نگهداری متکدیان در سبزوار


ضرورت ایجاد مرکز نگهداری متکدیان در سبزوار تکدی‌گری در شهرها از معضلات اجتماعی است آنان که با گدایی کردن حیات می گذرانند، نه تنها به کار تولیدی نمی‌پردازند، یا خدمتی ارائه نمی دهند، بلکه در مسیرهای انحرافی قدم می گذارند. این روزها متکدیان با شیوه‌ای بسیار نوین و احساسات‌برانگیز، به امرار معاش می‌پردازند و از عواطف مردم احساساتی بهترین استفاده را می‌کنند. شاید انواع تکدی‌گری را دیده باشید. از انواع کودکان نوزاد و خردسال که در آغوش مادران‌شان به خواب عمیق فرو رفته‌اند تا افرادی که هر کدام عضوی از بدن‌شان دچار سانحه طبیعی یا غیر طبیعی شده است. به هر حال شاید بتوان فقر، بیکاری، پایین بودن درآمد از شغل اصلی و جبران آن با تکدی‌گری، داشتن بیماری و تهیه هزینه‌های درمان خود یا خانواده، مشکلات جسمی و روحی و روانی، اعتیاد و تهیه هزینه مواد مخدر مصرفی، سوددهی بدون زحمت و سرمایه و... را از جمله عمده علل تکدی و تکدی‌گری بر شمرد که می بایست بر کمتر شدن این چهره مضموم اجتماعی کارهای اساسی توسط متولیان امر صورت بگیرد.

معاون سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری سبزوار گفت: به منظور رفع آسیب های اجتماعی، طرح جمع آوری متکدیان از سطح شهر سبزوار تا پایان سال ادامه و با جدیت بیشتری نسبت به قبل انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، قاسم قاسمی با بیان اینکه اجرای این طرح در سبزوار با همکاری سازمان میادین و مرکز بحران های اجتماعی در حال اجرا می باشد، اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال 50 متکدی از سطح شهر جمع آوری و ساماندهی شده اند.

وی با اظهار اینکه ساماندهی و جمع آوری متکدیان از سطح شهر توسط اکیپ های ویژه گشت زنی در طول سال انجام می شود، گفت: این متکدیان پس از جمع آوری به اورژانس اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، مراکز سالمندان پدر و مادر جهت ساماندهی تحویل داده می شوند.

معاون سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری سبزوار ادامه داد: با اجرای این طرح در ماه گذشته تعداد 14 متکدی از سطح شهر جمع آوری شدند که متاسفانه در بین این افراد چند کودک نیز حضور داشتند.

قاسمی ساماندهی متکدیان برعهده يک دستگاه و نهاد خاصي نيست و نیاز به یک اراده جمعی دارد، تصریح کرد:  برای شهری بدون متکدی نیازمند تعامل، همکاری و عزم جدی همه متولیان امر هستیم.

معاون سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری سبزوار با اشاره به اینکه حضور متکديان در سطح شهر علاوه بر هم زدن چهره شهر، آسيب‌هاي اجتماعي را نيز به دنبال خواهد داشت، گفت: ساماندهی متکدیان از مهمترین اقداماتی است که باید در دستور کار مدیران و مسئولان شهرستان قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت ایجاد اردوگاه ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی در سبزوار، گفت: به نظر بنده راه اندازی و ایجاد این مرکز نیاز به هزینه های بسیار و امکانات خاصی دارد که باید ضرورت ایجاد آن در شهرستان را از جوانب مختلف بررسی کرد.

قاسمی با بیان اینکه طبق بند 5 ماده 55 قانون شهرداری ها جلوگیری از پدیده مضموم تگدی گری بر عهده شهرداری و نگهداری ان برعهده متولیان دیگر است، ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد شهری آباد و بدون متکدی باشیم.

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.