گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 28 مهر 1391 / کد مطلب: 4038 / نظرات: 0


کلاته : داورزن نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است


کلاته : داورزن نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سبزوار گفت: داورزن نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتر است.

محمد کلاته در جمع دهیاران داورزن با بیان این مطلب گفت: با اجرای فعالیتهای عمرانی و اقتصادی در داورزن این منطقه نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در رفع مشکلات کشاورزی تصریح کرد: کارگروهی بدین منظور در فرمانداری تشکیل شده است که آماده خدمات به روستائیان عزیز خواهد بود.

وی ادامه داد: این کارگروه برای جلوگیری از زمانبر شدن و یا بی نتیجه بودن اقدامات روستائیان برای در خواست مجوز های کشاورزی و توسعه خواهد بود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶۴ طرح از داورزن به بانکهای عامل معرفی شده است که الته ۲۰ مورد آن به خاطر نقص مدارک از سوی بانکها برگشت داده شده است .

وی منطقه داورزن را مستعد سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: این منطقه در بخش تولیدات گلخانه ای بسته بندی و دامداری و طیور خواهد توانست نقش ممتازی را در شهرستان ایفا کند.

معاون فرماندار شهرستان سبزوار با اشاره به اختصاص ۵ هزار و ۸۰۰ سهمیه برای مشاغل خانگی در شهرستان سبزوار تصریح کرد: خوشبختانه این اختصاص سهمیه تا ۷ هزار سهمیه افزایش داده شده است .

کارشناس مدیریت بحران شهرستان سبزوار نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت موجود ایران در بحرانهای طبیعی تصریح کرد: ۲۳ مورد از بحرانهای موجود در جهان در کشورمان رخ می دهد.

علی آبادی ایران را جزو شش کشور اول بلا خیز طبیعی در دنیا عنوان کرد و گفت: بلاهای طبیعی همچون طوفان و زلزله و سیل بیشترین خسارات را به منابع انسانی و طبیعی کشور وارد می کند.

وی با اشاره به بافتهای فرسوده در سطح روستاهای منطقه تصریح کرد: دهیاران روستاها با اطلاع رسانی مناسب نسبت به توجیه روستائیان برای ترمیم بافتهای فرسوده و مقاوم سازی منازل خود اقدام کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سبزوار نیز در این جلسه با اشاره به آلایندگی های ایجاد شده در اطراف روستاها گفت: این آلایندگی ها علاوه بر تخریب محیط زیست اطراف روستاها باعث مشکلاتی برای روستائیان خواهد شد.

علی خانی ادامه داد: دفع مناسب پسماندها و زباله ها و عدم رها سازی آن در اطراف روستاها و جلوگیری از آلایندگی دامداری ها و مرغداریها می تواند در حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشد

وی با اشاره به قرار گرفتن منطقه ریوند در داورزن به عنوان منطقه حفاظت شده ادامه داد: احداث جاده به بهانه هاي مختلف تهديدي براي محيط زيست منطقه ريوند است.

«خاني» احداث جاده ها به بهانه هاي مختلف در منطقه ريوند را موجب آسان شدن دسترسي همگاني به اين مناطق، شکار غيرمجاز، به خطر افتادن موجوديت زيست محيطي منطقه و آبخيز و آبخيزداري، تخريب جنگل ها و مراتع و همچنين خشک شدن و يا کم آبي چشمه ها در اثر ايجاد جاده و تخريب مرتع، سيل خيزي و تبعات آينده آن برشمرد شد.

او خاطر نشان کرد: در مناطق حفاظت شده از چراي دام بدون مجوز چرا و ورود دام مازاد بر پروانه چرا به مراتع و همچنين تبديل مراتع به زمين کشاورزي جلوگيري مي کنيم.

وي با بيان اين که اداره حفاظت محيط زيست مخالف توسعه نيست افزود: در عين حال از توسعه اي که با بهره برداري دراز مدت مغايرت دارد، مخالف هستيم.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست سبزوار در ادامه با اظهار اين که محيط زيست متعلق به همه بوده و براي منافع همه تلاش مي کند، افزود: متأسفانه محيط زيست آن چنان که بايد ديده نمي شود و تا حدودي جنبه تزئيني دارد.

کارشناس امور آب سبزوار نیز در سخنانی با اشاره به شناسایی بستر مسیلها در روستاهای مهر و صدخرو شهر داورزن گفت: با احداث سیل بندها و دیوارهای ساحلی و لایروبی رودخانه ها امکان حفظ منابع آبی در روستاها تقویت خواهد شد.

بخشدار داورزن نیز در این جلسه بااشاره به اختصاص اعتبارات مناسب به پروژه های عمرانی و فرهنگی روستاهای این منطقه گفت: خوشبختانه ۴۱ پروژه در سال گذشته و امسال در حال انجام است که از این تعداد ۵۰ درصد آن به بهره برداری رسیده است .

عباس شم آبادی ادامه داد: این پروژه های عمرانی در قالب احداث ساختمان دهیاری – ایجاد فضای سبز – ساماندهی گلزار شهدا و امور مذهبی و مساجد بوده است .

وی ایجاد ارتباط بهتر و بیشتر دهیاران را با ادارات و نهادی مرتبط کاری را خاطر نشان شد و ادامه داد: این امر می تواند در اجرای پروژه ای عمرانی نقش بسزایی داشته باشد

وی ادامه داد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها بایستی با تعامل با ادارات و نهادها علاوه بر آنکه به عنوان متولیان عمران روستا عمل کنند در توسعه فرهنگی و اجتماعی روستاها نیز نقش خود را ایفا کنند.





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.