گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 29 شهريور 1391 / کد مطلب: 3687 / نظرات: 1


نشست توجیهی حجاب و عفاف در فرمانداری


نشست توجیهی حجاب و عفاف در فرمانداری  امام جمعه سبزوار گفت : دشمنان نظام اسلامی، عده ای از همدستان خود را در داخل كشور به كارگماشته اند تا به ترویج فرهنگ بدحجابی بپردازند. 
  
به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی روز چهار شنبه در اولین جلسه توجیهی طرح حجاب و عفاف در حضور مسوولان اجرایی و فرهنگی سبزوار افزود : این گروه همچنین گاهی به صورت آگاهانه ای تلاش می كنند چهره افراد با حجاب اسلامی را در جامعه بد نشان دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی سبزوار در بخشی از سخنان خود به تفاوت مفهوم عفت با حجاب اشاره كرد و گفت : زنان و مردان مسلمان باید هم حجاب مناسب را در پوشش ظاهری و هم عفت واقعی را در رفتار و كردار خود به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد : در بحث اجرای حجاب و عفاف در جامعه ، همه ما باید این سووال اساسی را از خودمان بپرسیم كه آیا می توانیم در این طرح موفق شویم؟

وی در پاسخ سووال خود گفت : مسلماً می توانیم در اجرای این پروژه موفق شویم، اما این كار دشواری های خاص خود را نیز خواهد داشت كه در صورت همت همگانی این دشواری ها كمتر خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این جلسه گفت : امروز یكی از اهداف استكبار ترویج فرهنگ بی بند و باری در كشور است و در این راه تمامی ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی خود را به كار گرفته اند.

وی با ابراز تاسف ادامه داد : در سبزوار نیز امروز ، مانند بسیاری از شهرهای كشور معضل بدحجابی مشاهده می شود كه بخشی از این معضل به ضعف عملكرد ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی برمی گردد.

شعبانی عطار گفت : هر چند وضعیت كلی شهرستان سبزوار در بحث حجاب و عفاف مناسب است اما در شهری مانند سبزوار با پیشینه غنی تاریخی و مذهبی ، حتی وجود یك فرد بدحجاب نیز قابل قبول نیست.

وی این جلسه را اولین جلسه ای دانست كه تا كنون به این شكل اختصاصی با حضور جمع زیادی از مسوولین فرهنگی و اجرایی شهرستان برگزار شده است.

وی افزود :البته بیش از این در كنار بیشتر جلسات و سخنرانی ها به موضوع مهم عفاف و حجاب پرداخته شده است.

فرماندار ویژه سبزوار همچنین اظهار داشت : كشور ما كشور شهداست و ما همه وارث خون شهدا هستیم كه توجه و اهمیت ویژه ای برای بحث حجاب و عفاف در خانواده و جامعه قائل بودند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی كه متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران هستند ، باید مدیریت مورد نظر نظام اسلامی ایران را در ادارات اعمال كنند و هرگز اجازه ندهند زنان یا مردان بدحجاب در ادارات رفت و آمد داشته باشند.

مشاور فرماندار و دبیركارگروه زنان و خانواده فرمانداری سبزوار نیز در این جلسه به تشریح آیین دستورالعمل مصوب استانداری خراسان در مورد نحوه حجاب مورد نیاز كارمندان در ادارات و دستگاه های دولتی پرداخت.

راضیه حداد نیا تأكید كرد: از این به بعد یكی از ملاك های اصلی برای ارزشیابی مدیران هردستگاه ، چگونگی اجرای طرح حجاب و عفاف در ادارات است.

حدادنیا افزود : هریك از مدیران باید به صورت ماهانه به ارایه گزارش عملكرد خود در زمینه عفاف و حجاب را به فرمانداری ارسال كنند.

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.