گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 18 مرداد 1391 / کد مطلب: 3291 / نظرات: 0


معاون استاندار: رسانه ها در تمام عرصه ها پیشگام هستند


معاون استاندار: رسانه ها در تمام عرصه ها پیشگام هستند  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت : رسانه ها در تمام عرصه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، دفاعی و مبارزه با جنگ نرم و استكبار جهانی پیشگام هستند .
    
 
به گزارش ایرنا مهندس 'قاسم شعبانی عطار' در هشتمین ضیافت اندیشه و قلم كه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، افزود : نقش رسانه در قبل و بعد از پیروزی انقلاب تاكنون نقشی كم نظیر بوده است .

وی با اشاره به فشارهای استكبار جهانی به بهانه موضوع ' هسته ای 'بر ملت ایران و نیز بهانه های مختلفی چون حقوق بشر ، دفاع از مردم فلسطین ، مردم مظلوم سوریه و غیره گفت : تعامل ،همكاری و همراهی رسانه ها با نظام و انقلاب، نظام را تا این مرحله پیش برد.

وی با اشاره به فتنه سال 88 هدف دشمن را براندازی نظام عنوان كرد و گفت: نقش رسانه ها در پیشبرد نظام و همراهی با ولایت و آرمانهای نظام در این راستا كاملا مشخص است.

وی خطاب به خبرنگاران، اظهار داشت : باید هر خبری كه انعكاس داده می شود در عواقب آن اندیشیده شده و خبری كه به نفع نظام و مردم است منعكس شود.

مهندس شعبانی عطار افزود : اگر افراد درون جامعه هم بخواهند مشكلات را بیش از حد مطرح كنند این امر همراهی با دشمن می شود.

وی رویكرد فرمانداری این شهرستان را با خبرنگاران به عنوان قشر تاثیرگذار برقراری همدلی و همكاری عنوان كرد و ادامه داد : خبرنگاران شاید به مراتب اثرگذارتر از دستگاههای اجرایی باشند كه باید با این قشر همكاری كرد.

وی ارزیابی خود را از عملكرد رسانه های شهرستان مثبت دانست و خرسندی خود را از اخباری كه سبب امیدواری و حركت رو به جلو مردم و شهرستان می شود ، اعلام كرد .

وی همچنین با اشاره به نقش واهمیت خبرنگاران در دوران دفاع مقدس گفت : اگر حضور خبرنگاران و اطلاع رسانی آنان نبود به این راحتی به پیروزی نمی رسیدیم .

این مسوول با تاكید بر ایجاد تعامل بین تاثیرگذارهای شهرستان همچون خبرنگاران ، نخبگان و روحانیت بیان كرد : بخش عمده ای از توفیقات بدست آمده مرهون تلاش خبرنگاران است .

وی در خصوص انتقاد برخی خبرنگاران به جهت عدم همكاری روابط عمومی سازمانها و ادارات ، قول مطرح كردن این امر در اولین جلسه شورای اداری و درخواست همكاری ادارات با خبرنگاران را داد .

وی از پیشنهاد مشاور رسانه ای استقبال كرد و خواستار معرفی خبرنگاری از سوی انجمن صنفی خبرنگاران به فرمانداری شد.

وی به سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی پرداخت و ابراز امیدواری كرد : با اختیارات خوبی كه به مدیران شهرستانی در كارگروه توسعه بخش كشاورزی داده شده تحولی در این خصوص در شهرستان ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به اقتصاد مقاومتی مورد تایید مقام معظم رهبری گفت : امسال با سالهای گذشته متفاوت است كه باید مدیران و برنامه ریزان این مساله را مورد توجه قرار دهند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز در این نشست با اشاره به روند رو به رشد این شهرستان خواستار همگامی بیشتر رسانه ها با این جریان با انعكاس اخبار مثبت شد.

مجید عسكری با اشاره به اهمیت خبر در جهان امروز گفت : یك خبر خوب می تواند زمینه ارتقا شهرستان را فراهم كرده و یك خبر هم می تواند فضای جامعه را مخدوش كند.

این مسوول اظهار داشت : خبرنگار با تعهد، مسئولیت انسانی ، اطلاع رسانی به موقع و روشنگری در راستای اصلاح جامعه گام برمی دارد .

وی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی و تاكیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت رسانه ها و خبرنگاران پرداخت و گفت : بنا به فرمایش امام راحل (ره) مطبوعات همچون معلمینی هستند كه آرمان های كشور را منعكس می كنند.

وی خواستار پررنگ كردن خبرهای فرهنگی شد و اظهار داشت : البته مسایل، مشكلات و چالش ها نیز باید مطرح شوند كه بهتر است در لفافه ظرافت عنوان شود.

عسكری همچنین از تشكیل انجمن صنفی خبرنگاران در این شهرستان خبر داد و در خصوص تشكیل انجمن صنفی كارفرمایی نویسندگان و روزنامه نگاران توضیحاتی ارائه كرد.

وی با اشاره به ورود نشریه 'ندای كویر ' به مجموعه نشریات سبزوار و در مجموع وجود هفت نشریه این شهرستان خواستار همكاری فرمانداری برای تقویت نشریات شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سبزوار نیز در این نشست خبرنگاری را عشق به ارزشها ، انقلاب ، نظام و ولایت تعریف كرد.

رضا مدرسی پور با اشاره به فعالیت قشر خبرنگار در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، علمی و ... گفت : فعالیت خبرنگاری به دلیل توانمندی كه خداوند به شما داده را شكر گزار باشید .

رییس هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار نیز شعار این انجمن را ' همفكری ، همدلی ، تخصص و تعهد ' عنوان كرد.

رضا نامنی همچنین پیشنهاد مشاور رسانه ای فرماندار را مطرح و بر همكاری روابط عمومی ادارات با خبرنگاران تاكید كرد.

وی با اظهار اینكه خوشبختانه همفكری ، همدلی و تعهد در بین خبرنگاران شهرستان وجود دارد خواستار تقویت این موارد شد.

در پایان این نشست با اهدای هدایا و لوح تقدیر از خبرنگاران سبزوار تجلیل شدتجلیل شدند .

در صبح 17 مردادماه جمعی از خبرنگاران به اتفاق معاون استاندار و فرماندار ، رییس اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار و برخی مسوولان در گلزار شهدای این شهرستان حاضر شده و با تجدید میثاق با شهیدان یاد و خاطره شهید خبرنگار سبزوار علیرضا برادران نجار را گرامی داشتند.

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.