گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 21 تير 1391 / کد مطلب: 2900 / نظرات: 3


شهرستان داورزن به نقشه تقسيمات کشورى اضافه شد


شهرستان داورزن به نقشه تقسيمات کشورى اضافه شد هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط کشوری –مصوب 1362- با چند تغییر در جغرافیای استان خراسان رضوی موافقت کرد که براین اساس، شهرستان داورزن به مرکزیت شهر داورزن از ترکیب بخش مرکزی از ترکیب دهستانهای مزینان و کاه و بخش باشتین ایجاد می شود دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد شهرستان داورزن در استان خراسان رضوی موافقت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط کشوری –مصوب 1362- با چند تغییر در جغرافیای استان خراسان رضوی موافقت کرد که براین اساس، شهرستان داورزن به مرکزیت شهر داورزن از ترکیب بخش مرکزی از ترکیب دهستانهای مزینان و کاه و بخش باشتین ایجاد می شود.

بر این اساس، بخش باشتین به مرکزیت روستای ریوند از توابع دهستانهای باشتین و مهر در تابعیت شهرستان سبزوار نیز ایجاد می شود.

همچنین روستاها، مزارع و مکانهای؛ حسین آباد، شاهرخ آباد، مهرآباد، غیاث آباد، کلاته سادات بالا و یحیی آباد از دهستان باشتین بخش داورزن منتزع و به دهستان کاه همین بخش الحاق می شود.

بر اساس مصوبه دولت، دهستان مهر به مرکزیت روستای مهر در تابعیت بخش داورزن شهرستان سبزوار از ترکیب روستاها، مزارع و مکانهای کمال آباد، بروغن، چشام، شهرآباد، فاریاب، ساسان کاریز، گاوگلی آباد، مغیثه، بندزیر، چاه عمیق، نفره مغیثه، چاه عمیق بروغن، طرز، یحیی آباد، باغ عبدالحسین رمضان علی، کوشک باغ، بهنگر، مهر، کلاته اخلوری، مزرعه مهدی کاریز، سنقر، کلاته حاج علی، کلاته حاج حسین، کلاته سیر مزار، حسین آباد، مهرآباد، غیاث آباد و کلاته سادات بالا ایجاد می شود.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


mobarake