گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 16 خرداد 1402 / کد مطلب: 14977 / نظرات: 0


برگزاری اجلاسیه کنگره ملی 2 هزار شهید دیار سربداران


برگزاری اجلاسیه کنگره ملی 2 هزار شهید دیار سربداران   اجلاسیه نخستین کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار خراسان رضوی، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و شماری از مسوولان استانی، شهرستانی و اقشار مختلف مردم روز پنجشنبه در سالن ورزشی شهید الداغی سبزوار گشایش یافت.

 رییس شورای سیاستگذاری کنگره ملی شهدای سبزوار در آیین آغازین کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران گفت: سبزوار لنگرگاه حکمت و عرفان بوده است و در برهه ای از زمان‌، جویندگان حکمت از سراسر کشور به این خطه آمده و از محضر استاد حکیم سبزواری بهره می جسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه افزود: خیزش غیرت سربداران پایانی بر سلطه نحس مغول بود و این نهضت، پایه‌گذار حکومت شیعه ۱۲ امامی شد و امروز نیز شعاع دیار سربداران، شهادت پرافتخار ۲ هزار شهید است و اکنون عطر غیرت و ایثار و شهادت از اینخطه به مشام می رسد.

امام جمعه سبزوار با عرض خیر مقدم به حاضران در این همایش ملی گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی با هدف تعظیم شهدای دیار سربداران و بیعت دوباره با آرمانهای شهدا برنامه‌ریزی و برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه اظهار کرد: مقدمات اجرایی کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران از سال‌های گذشته انجام شده و اجلاسیه این رویداد بزرگ فرهنگی امروز با حضور پرشور مهمانان کشوری و لشکری، مسوولان استانی و خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برپا شده است.

در این برنامه سخنان مقام‌معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران پخش شد و سخنران ویژه مراسم نیز سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، سرود، سخنرانی، روایتگری، مرثیه‌سرایی و مداحی و تجلیل از خانواده‌های شهدای دیار سربداران برخی از برنامه های کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران است.

طی سالهای اخیر و در راستای برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهدای دیار سربداران، بیش از ۱۵ کمیته اصلی برای برگزاری این رویداد فعال شده است.

همچنین فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی مختلفی شامل تولیدات ماندگار فرهنگی، تدوین کتاب، فیلم، سرود، ساخت آثار نمادین، تبلیغات و فضاسازی محیطی، نامگذاری معابر و خیابان ها به منظور بازشناسی نقش شهیدان در ابعاد مختلف انجام شده است.

علاوه بر آن تدوین کتاب مرجع اطلاعات دیار سربداران در دوران دفاع مقدس و نیز سامانه جامع اطلاعات شهدای این خطه از دیگر اقداماتی بوده که در راستای برپایی همایش ملی شهدای سبزوار اجرا شده است.

شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی در مجموع ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.




نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.