گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 7 شهريور 1400 / کد مطلب: 14285 / نظرات: 5


بسیج رسانه غرب خراسان رضوی از تردیدهای اولیه تا جذب حداکثری


بسیج رسانه غرب خراسان رضوی از تردیدهای اولیه تا جذب حداکثری  در سایه فرهنگ بسیجی و مدیریت جهادی
بسیج رسانه غرب خراسان رضوی از تردیدهای اولیه تا جذب حداکثری


امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی تنها تشکل مستمر و موثری است که در سه سال گذشته توانسته پای ثابت مطالبات، مشکلات و کلیه مسائل مرتبط با خبرنگاران و اصحاب رسانه سبزوار بزرگ باشد. شهر و دیاری که علی رغم وجود ظرفیت های بالا اما در حدود یک دهه اخیر خبرنگارانش از داشتن تشکلی منسجم و موثر که بتواند به طور مستمر و نه مقطعی پیگیر امور معیشتی و حرفه ای و قضایی اصحاب رسانه باشد، محروم بوده اند.


از اولین روزهایی که در سال ۹۶ بسیج رسانه در سبزوار در حال راه اندازی بود، علی رغم اینکه مسئولان شهرستانی و استانی این مجموعه دائما بر فعالیت فراجناحی تاکید میکردند، اما در بین بعضی فعالان رسانه سبزوار نگاه تردید آمیزی نسبت به این اظهارات وجود داشت که باعث می شد عده ای از آمدن به سمت این نهاد، پرهیز کنند. امروز اما با گذشت سه سال از فعالیت این مجموعه در سبزوار، به نظر می رسد در یکی از اولین ماموریت های خود که جذب حداکثری اصحاب رسانه فارغ از نگاه های سیاسی بوده، موفق عمل کرده و نمود واضحی از این موفقیت در نشستی قابل مشاهده بود که اخیرا توسط کانون بسیج رسانه غرب خراسان رضوی و با حضور مسوول استانی این سازمان در بیت امام جمعه سبزوار تدارک دیده شد.

نشستی که با دعوت از همه اصحاب رسانه سبزوار تشکیل شد ولی اینبار قرار بر این بود که بیشتر از آنکه خبرنگاران حرف های مسوولان را بشنوند و بنویسند، محفلی باشد برای بیان دغدغه ها و گلایه ها و طرح مشکلات خبرنگارانی که به نظر می رسد اگرچه بر حسب ماهیت شغلیشان همیشه صدای بی صدایان بوده اند، اما صدای خودشان کمتر شنیده شده است. جالب اینجاست که حتی سالهای گذشته نیز در روز خبرنگار روال بر این بود که جلساتی که به قصد تجلیل از خبرنگاران تشکیل میشد، عمدتا به نشست های خبری مسوولان تبدیل می شد.

اما در نشست صمیمانه اصحاب رسانه سبزوار با امام جمعه معزز که سه شنبه شب 24 تیرماه 99 با هماهنگی و تدارکات بسیج رسانه غرب خراسان رضوی برگزار شد، خبرنگاران از طیف ها و جریان های مختلف فرصت یافتند که به بیان دغدغه ها و مشکلاتشان بپردازند و حجت الاسلام مقیسه پس از شنیدن سخنان اصحاب رسانه به بیان نکاتی پرداخت که شرح آن در خبرهای دیگر آمده است.

در مجموع حضور دو روزه عباس محمدیان مسئول جوان سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در سبزوار طی روزهای دوشنبه و سه شنبه 23 و 24 تیر 99 و انجام دیدارهایی با فرماندهان نواحی سبزوار، خوشاب و داورزن، امامان جمعه سبزوار ، خوشاب و داورزن، فرمانداران سبزوار و داورزن، رییس دادگستری و دادستان سبزوار، مسوولان ارشاد سبزوار، داورزن و خوشاب، رییس و تعدادی از اعضای شورای شهر سبزوار، رییس دانشگاه علمی و کاربردی و چندین اداره دیگر ... مجددا باعث قرارگرفتن مسائل خبرنگاران در صدر توجهات دستگاه های اداری و اجرایی شهرستان شد.

پیگیری مسائل معیشتی خبرنگاران و درخواست اختصاص مبلغی از سوی شورای شهر و شهرداری برای حمایت های مالی از خبرنگاران نظیر آنچه اخیرا با پیشنهاد بسیج رسانه خراسان رضوی در مشهد اتفاق افتاده است، بررسی ساز و کارهای قانونی بیمه کردن چند نفر از خبرنگاران فعال سبزوار از طریق شورای شهر یا دیگر دستگاه های اداری شهرستان، تلاش بر حل و فصل چند مورد از پرونده های قضایی که توسط برخی ادارات سبزوار برای خبرنگاران ایجاد شده است، تأکید بر لزوم پاسخگویی مسئولان مختلف در مقابل خبرنگاران و ... از جمله اهم اهدافی بود که در این سفر و دیدارهای دو روزه مد نظر قرار داشت.

به نظر می رسد هرچند در این سالها تلاش هایی برای تشکیل انجمن های صنفی و کانون های خبرنگاری در سبزوار صورت گرفته و برخی از آنها برای مدتی نیز به فعالیت های خوبی پرداخته اند، اما از آنجایی که زود متوقف شده و استمرار نیافته اند، این تنها بسیج رسانه است که با پشتوانه مدیریت جهادی و همه جانبه نگرانه اش چه در استان و چه در سطح شهرستان توانسته حضور مفید و موثر خودش را به اصحاب رسانه سبزوار بزرگ ثابت کند. در واقع اصحاب رسانه سبزوار در طول سه سال گذشته مرتباً رفت و آمد مسئول سازمان به سبزوار و شهرهای کوچکتر دیگر را دیده اند و چندین مرتبه نیز از طریق این سازمان برای شرکت درهمایش ها، جشنواره ها و برنامه های خبری و فرهنگی سطح استان دعوت شده اند و بدین ترتیب یک ارتباط مستمر و دائمی را با سازمان بسیج رسانه احساس کرده اند.

شخصا به عنوان یک خبرنگار سبزواری که شاهد رضایت بسیاری از همکارانم از فعالیت های بسیج رسانه در سه سال گذشته بوده ام و همراهی و دلگرمی آنان را نسبت به این مجموعه می بینم، معتقدم اگر همه علاقه مندان به بسیج و فرهنگ بسیجی بکوشند هر چه بیشتر چنین چهره کوشا، متواضع و پیگیر و صمیمانه ای را از این نهاد انقلابی که اصل و اساس تشکیل آن خدمت بی ادعا و مخلصانه به این مردم و به این سرزمین شریف و دیرپاست، در اذهان عمومی جامعه ترسیم و تقویت کنند، نه تنها شاهد فاصله گرفتن برخی جوانان از چنین تشکلی نخواهیم بود بلکه جذب حداکثری به معنای واقعی در همه عرصه ها تحقق می یابد. همانطور که در کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی در سایه مدیریتی رئوف، خیرخواه و دغدغه مند از سوی یکی از روزنامه نگاران پیشکسوت دیار سربداران جناب محمد مهرنیا و دیگر اعضای شورای کانون و همچنین در خراسان رضوی به مدد مدیریتی جوان پر انگیزه و متواضع همچون جناب عباس محمدیان تحقق یافته است.





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.