گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 4 دي 1394 / کد مطلب: 10608 / نظرات: 0


مشکل کشتارگاه دام سبزوار چیست


مشکل کشتارگاه دام سبزوار چیست  در حالی که رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار کشتارگاه این شهر را دچار مشکلات بهداشتی می داند شهردار سبزوار می گوید این مکان فاقد مشکل در خصوص کشتار دام است.
 
کشتارگاه ۱۵ هزار مترمربعی سبزوار با نظارت شهرداری این شهر توسط بخش خصوصی مدیریت و روزانه حدود 170 راس دام سبک و 25 راس دام سنگین در سالن ۴۰۰ مترمربعی آن ذبح می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار می گوید: با وجود اینکه در سالهای اخیر این کشتارگاه با ایجاد سالن پیش سرد و نصب دستگاههای نیمه خودکار به یک کشتارگاه نیمه صنعتی تبدیل شده ولی هنوز بخشهایی از آن مشکلات بهداشتی و زیرساختی دارد.
دکتر ولی الله جغتایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی 'نبود چاه ضبطی برای احشاء داخلی دامها، کمبود فضا، روباز بودن بخشی از مسیر فاضلاب و آلودگی زیست محیطی' را مشکلات کشتارگاه دام سبزوار برشمرد.
دکتر ولی الله جغتایی افزود: در سالهای اخیر با پیگیریهای مرکز بهداشت بخش زیادی از مشکلات بهداشتی کشتارگاه حل شد اما باز هم نیاز به همکاری سایر مسئولان برای رفع کامل مشکلات این مکان هستیم.
این در حالی است که شهردار سبزوار به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک مشکل جدی در زمینه کشتار دام در این مجموعه وجود ندارد و تنها مشکل موجود فاضلاب آن است.
محمدعلی طالبی افزود: نیمه صنعتی شدن کشتارگاه دام پارسال در دستور کار قرار گرفت و مقدمات کار فراهم شد.
وی ادامه داد: در این چارچوب پس از بررسی لازم این کشتارگاه با نظارت شهرداری به بخش خصوصی واگذار و روند نصب دستگاههای آن آغاز شد.
شهردار سبزوار گفت: در وضعیت جدید، دام به صورت کاملا بهداشتی ذبح و عملیات مختلف روی آن به صورت صنعتی و بهداشتی انجام می شود.
وی در مورد مشکل فاضلاب کشتارگاه اظهار کرد: شهرداری خود را موظف می داند نسبت به اصلاح این مهم برای بهداشت شهروندان و اهالی منطقه اقدام اساسی را انجام دهد.
منبع ایرنا.





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.