حرف مردم در سبزوار پيام


حرف مردم / تاریخ: 31 تير 1393 / کد مطلب: 9055 / نظرات: 0

حرف مردم:


یک گله مندی از سازمان تامین اجتماعی


سازمان تأمین اجتماعی به‌مناسبت «هفته‌ی تأمین اجتماعی»، اقدام به استفاده از عکس اینجانب هادی دهقان‌پور، از عکاسان شهرستان سبزوار در آگهی تبلیغاتی‌ خود که به‌صورت گسترده در صفحه‌ی نخست روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور از جمله آفتاب‌یزد، اطلاعات، ایران، قدس، شرق، کیهان، رسالت، آرمان امروز، مردم‌سالاری، فرهیختگان و ... به چاپ رسیده است، نمود. در همین شرایط شاهد نصب بیلبوردهای تبلیغاتی سازمان تأمین‌اجتماعی با همین تصویر در میادین عمومی و متروی شهرهای بزرگی همچون تهران بودم.
پس از تماس با مسئول هنری تبلیغ، ایشان بیان داشتند که عکس مربوطه، از میان آثار ارسال‌شده به جشنواره‌ی عکس تأمین‌اجتماعی در سال 92 و جشنواره‌ی عکس فرش دستباف ایران در سال 91 انتخاب شده است. این در حالی است که عکس ارسالی بنده به جشنواره‌ی تأمین‌اجتماعی، حتی راه هم نیافت!
در اینجا دو سوال پیش می‌آید: 1- اگر این عکس از سوی داوران معزز، صلاحیت راه‌یابی را هم نداشت، چطور به‌عنوان عکس انتخابی سازمان در تبلیغات، آن هم با این وسعت انتخاب می‌شود؟ 2- در قبال استفاده از عکس اینجانب در چنین تیراژ و وسعتی، نبایستی حق‌التصویری به مؤلف آن پرداخت شود؟





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.