حرف مردم در سبزوار پيام


حرف مردم / تاریخ: 8 شهريور 1390 / کد مطلب: 408 / نظرات: 0

حرف مردم:


پیام يك شهروند براي مسئولان برگزاري نماز عيد فطر


هر ساله در شب های قدر ، روز قدس ، عید فطر و بسیاری روزهای دیگری که نمازها با حضور جمع انبوهی از مردم در جایگاه نماز جمعه اقامه می شود بانوان سبزواری با مشکلاتی مواجه هستند .
شب قدر که می شود یا روز قدس و یا روز عید فطر جایگاه سه هزار نفری سبزوار در قسمت خانم ها به سرعت پر شده و فضای باریک جانبی آن هم که گاهی اوقات به وسیله موکت هایی که توسط خادمان جایگاه و یا خود مردم پهن شده مملو از جمعیتی می شود که فشرده و گاها به زحمت در کنار هم برای اقامه نماز قرار می گیرند و اما در این میان آنهایی که دیرتر رسیده اند جایی پیدا نمی کنند و به ناچار روی چمن ها و صندلی ها می نشینند به انتظار اینکه خادمان جایگاه و خانم هایی که نصب کارتی بر چادر آنها نشان از همکاریشان با ستاد نماز جمعه دارد اقدامی برای مفروش کردن زمین پائین پله های ورودی جایگاه انجام دهند و در نهایت وقتی می بینند نماز دارد شروع میشود و خبری از فرش کردن زمین نیست چادر یا سجاده و گاها زیر اندازی را که همراه آورده اند پهن می کنند و به نماز می ایستند و بعضی هم روبدون زیر انداز روی زمین نماز را اقامه می کنند ، بماند که اگر این ایام مصادف با هوای گرم تابستان و یا در سرمای زمستان باشد هیچ سقفی آنها را از گرمای شدید و یا سرمای هوا محافظت نمی کند.
این نوشته به هیچ وجه به معنای زیر سووال بردن و یا متهم کردن کسی نیست و از زحمات خادمان جایگاه نماز جمعه اعم از خانم ها و آقایان که در تمام طول سال زحمت می کشندتشکر می کنیم.
ولی انتظار می رود خانم های عضو ستاد نماز جمعه کم و کاستی های بخش بانوان را به مسوولان ستاد منعکس کرده تا تدابیر اساسی و گاه مقطعی برای رفاه نمازگزاران اندیشیده شده و حداقل در هنگام ازدحام جمعیت تمام فضای حیاط جایگاه به موقع مفروش شود.
در هر صورت جایگاه نماز جمعه سبزوار در قسمت خانم ها نیاز به مدیریت قوی دارد تا اینگونه مسائل و سایر مسائلی را گاها شاهد هستیم از بین برود.
از سایت های محلی سبزوار می خواهم این مطلب را بدون اینکه توهینی به شخصی باشد و در کمال احترام به ستاد نماز جمعه سبزوار که در تمام طول سال زحمت می کشند منعکس کنند.
امید که در نماز عید فطر امسال شاهد سرگردانی بانوان نماز گزار نباشیم.
با تشکر .یک شهروند.





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.