حرف مردم در سبزوار پيام


حرف مردم / تاریخ: 23 دي 1390 / کد مطلب: 1566 / نظرات: 0

حرف مردم:


از سلمان مدائن تا نماینده مجلس


پيام:
کم کم به انتخابات مجلس نهم در ۱۲ اسفند نزدیک می شویم . حدود 30 نفر برای ورود به مجلس و نشستن روی صندلی های سبز خانه ملت از حوزه انتخابیه سبزوار ثبت نام کردند البته تعدادی از این افراد رد صلاحیت می شوند ولی یک سوال :در این جمع که تایید صلاحیت می شوند چند نفر هستند که صندلی های سبز به واسطه آنان آبرو کسب میکنند ؟؟؟ و چند نفر هستند که به واسطه این صندلی ها نام و آبرویی می یابند؟؟؟
در تاریخ نوشتند که وقتی سلمان فارسی به استانداری مدائن منصوب میشود . مردم برای استقبال ازاو در دروازه شهر تجمع میکنند بعد از مدتی پیر مردی سوار بر مرکب وارد شهر می شود. با رسیدن پیرمرد مردم شهر از او می پرسند که آیا در راه جناب سلمان فارسی استاندار جدید مدائن را ندیدی؟وقتی پیرمرد خود را سلمان فارسی معرفی می کند همه مردم متعجب می شوند! چرا که حکمرانی این چنین بی آلایش ندیده بودند!پس از ورود به شهر به جای کاخ سلطنتی ؛خانه ای ساده و کوچک نزدیک به مسجد انتخاب میکند و به اداره امور مردم مشغول می شود.
همچنین در تاریخ هست که ایشان بیت المال را صرف امور مردم میکرد و حتی حقوق ناچیز خود را نیز به فقیران و نیازمندان می بخشید (مورد توجه آنانی که در پی حقوق مادام العمر بودند)
دیدم این روایت چقدر مبتلا به جامعه امروزی ما و مخصوصا شرایط سیاسی شهر ماست .واقعا ما چند مدیر و مسئول داریم در شهر که آن پست و مسئولیت ها به واسطه آن شخص آبرو می گیرند و چند مدیر هم به واسطه آن پست آبرو کسب می کنند.
و رهبر فهیم و اندیشمند انقلاب در بیانات خویش در جمع مردم قم چه هوشمندانه فرمود:" مردم عزيزمان در سراسر كشور رفتارهای نامزدهاى انتخابات را دنبال كنند، دقت كنند. نامزد انتخابات بايد با قصد خدمت وارد شود. اگر با قصد قدرت‌طلبى و جمع‌كردن پول و مسائل گوناگون و انگيزه‌هاى ناسالم ديگر وارد شود، به كشور خدمت نميكند. اگر چنانچه نامزدها به مراكز ثروت و قدرت متصل شوند، كار خراب ميشود؛
و حال با خود می اندیشم آیا در سبزوار ما نیستند نامزدهایی که هم متصل به ثروت هستند و هم متصل به قدرت؟؟؟




نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.