يادداشتها در سبزوار پيام


يادداشت سبزوار پيام


يادداشت / تاریخ: 10 خرداد 1391 / کد مطلب: 2612 / نظرات: 0


پاشنه آشیل مدیریت شهری


پاشنه آشیل مدیریت شهری سالهاست که چند و چون مطالبات مردم ار مجموعه مدیریت شهری و در راس آن شورا و شهرداری مطرح است . شورای شهر به جهت برنامه ریز و شهرداری هم بعنوان مجری . برخی گمان میکردند که شورا اطلاعی از مطالبات مردم ندارد  و نصیحت گونه ما را از مشکلات با خبر می کردند . بعضی شهرداری را محکوم به انفعال می نمودند و مسئولین نیز هر یک و از موضع مسئولیت خود فقط به طرح شکوه آمیز مشکلات می پرداختند و دیگرانی غیر از خود را مسئول وجود معضلات وانمود می نمودند و هر از گاهی هم که مسئولین استان ساعتی را به سبزوار تشریف می آوردند فقط به بر شمردن همان مشکلاتی که خود سالها از آن آگاه بودیم می پرداختند و می رفتند تا سفری دیگر و چندی هم نشریات و سایت های محلی با ادبیات مختلف به آن میپرداختند و این و آنی را هدف انتقاد خود قرار می دادند و  ........ الباقی داستان را دانید و دانیم . 

و اما آنچه که از آن غفلت می شد و در جایی احصاء نمی شد نحوه پرداخت سهم آحاد مردم و هر یک از ما و مسئولین در حل مشکل بود  بعنوان نمونه میتوان حرکت اخیر شهرداری را در بر چیدن و تخریب مغازه ها و دکه های شمال غربی میدان سربداران را مثال زد ، معضلی که سالها و بالاتفاق همه از آن گلایه مند بودند . از یک یک شهروندان تا مسئولین استانی  و کشوری و اصلا این موضوع شده بود پاشنه آشیل مدیریت شهر ما  و در راس آن شورا و شهرداری و جالب این جا که همه صورت مسئله را بخوبی می دانستند  و آنرا بعنوان یک مسئله کشف شده تویسط خود !!!  ، با آب و تاب و بعضا خطاب و عتاب بر سر سبزوار و سبزواری ها می کوبیدند که ورودی شهر چنین است و چنان و هر گاه نوبت به حل مسئله ای که خود طرح کرده بودند می رسید آنرا فقط در تکلیف شورا و و ظیفه شهرداری می دانستند و خود را در کنار .

اما امروز شاهدیم که با عزم جمعی مدیران شهری و حمایت همه جانبه مسئولین و در یک اقدام کوتاه زمان معضلی چند ساله از چهره شهر رخت بر بست که امیداست در آینده نه چندان دور و با احداث دروازه ولایت و بهسازی میدان و یادمان آن ، چهره متفاوتی به این بخش از شهر سبزوار داده شود .عرض خداقوت و حسته نباشید به همه کسانی که هزینه این اقدام را همچنان می پردازند .   





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.