يادداشتها در سبزوار پيام


يادداشت سبزوار پيام


يادداشت / تاریخ: 7 مرداد 1390 / کد مطلب: 170 / نظرات: 1


كار خبرنگاري نوشتن نيست انعكاس حقايق است


كار خبرنگاري نوشتن نيست انعكاس حقايق است
از زمان هاي بسيار دور همواره انسان براي كسب يك سري اطلاعات و آگاهي از آنچه كه در پيرامون زندگي اش  مي گذشت به راه هايي متوسل  شده و از امكانات و ابزارهاي مختلفي براي رفع نياز و تحقق خواسته خود بهره مي جست .
باگذشت زمان و با پيشرفت و توسعه علم و دانش و دستيابي بشر به فناوري هاي  نوين امروزه بي  شك  اهميت و توسعه نقش رسانه هاي گروهي براي كسب اطلاعات مورد نياز جامعه در زمينه هاي مختلف  سياسي ،اجتماعي ،اقتصادي ،فرهنگي ،وقايع و رويدادها و...  بر كسي پوشيده نيست .                                                                                                                                       در اين ميان خبرنگاران و روزنامه نگاران نقش بسزايي دارند كه ضروري است  مسوولان بيش از گذشته به اين مهم توجه كنند.
از طرفي امروزه دستيابي بشر به فناوري هاي نوين سبب شده    دشمنان ما  از طريق رسانه هاي شنيداري ،ديداري ،نوشتاري و ديجيتالي و ماهواره ها  عليه كشور و جوانان ما جنگ نرم خود را آغاز كرده و اهداف شوم خود را در جامعه ترويج  دهند كه مسلما  وظابف و رسالت رسانه هاي خودي و دلسوز را دو چندان مي كند.
در حال حاضر   وظايف  خبرنگاران متعهد و حرفه اي تنها  انعكاس اخبار و رويدادهاي حوزه كاري خود نيست بلكه بايد با توجه به موعد و زمان با توليد مطالب متناسب، افكار عمومي را مهندسي نموده و به صورت حرفه اي و مطالب پر محتوا توطئه هاي دشمنان انقلاب و اسلام را خنثي و نقش بر آب كنند.                                   
  يكي ديگر از وظايف خبرنگاران ، هدايتگري افكار عمومي جامعه است  و ارزش كار خبري به فكر و قلم اوست و ارزش فكر و قلم به خاطر هدفي است كه براي آن كار و تلاش  مي كند.                                                                                                                                 از ديگر وظايف رسانه ها  در عصر تكنولوژي افزايش سطح آگاهي مردم است و  رسالت خبرنگاران متعهد و  ادامه رسالت انبيا الهي در روشنگري جامعه است . 
  امروزه كار خبرنگاري و روزنامه نگاري نوشتن نيست  بلكه انعكاس حقايق بايد باشد چون كه مطالب رسانه ها در تاريخ ثبت و ماندگار خواهد شد.                                                                                                                                                                                           از طرفي خبرنگاران و روزنامه نگاران پل ارتباطي بين مردم و مسوولان هستند و در اين راستا مسوولان هم بايد تعامل خوبي با اهل رسانه داشته باشند و نقد پذير باشندكه فعلا  از حوصله بحث خارج است و درآينده به اين موضوع اشاره خواهيم كرد .





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


مهدی حسین پور
با سلام و عرض ادب
17 مرداده ماه سالروز شهادت شهید والامقام محمود صارمی خبرنگار پرتلاش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) را گرامیداشته و این روز را که به نام روز خبرنگار نامیده شده را به شما بزرگوار و همکاران پرتلاشتان صمیمانه تبریک عرض می نمایم. پیروز باشید و سربلند

سبزوار پيام: سلام ،ما هم اين روز را به شما همكار گرامي تبريك عرض مي كنيم .سلامت و موفق باشيد.