اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 خرداد 1394 / کد مطلب: 9994 / نظرات: 0

رییس شورای شهر تهران:


شهید چمران مقاومت را در لبنان با درس گرفتن از رهبر انقلاب آغاز کرد


شهید چمران مقاومت را در لبنان با درس گرفتن از رهبر انقلاب آغاز کرد  رییس شورای شهر تهران گفت: شهید چمران ، مقاومت را در لبنان با وجود امام موسی صدر و درس گرفتن از رهبر انقلاب آغاز کرد.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مهدی چمران در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران در آستانه سالروز شهادت مصطفی چمران (31خردادماه ) افزود: شهید چمران جز خدا و اتکا به نیروهای داخلی در لبنان هیچ پشتیبانی نداشت.

وی تصریح کرد: چمران این مقاومت رابه گونه ای در لبنان آغاز کرد و بنا نهاد که امروز درخت تنومند مقاومت اسلامی را در کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم.

سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: دکتر چمران وارد لبنان شد به شیعیان لبنان دست نوشته ای نوشت که ای شیعیان حسین(ع) ، من برای شما هدیه ای ارزنده به ارمغان آوردم هدیه ای که همه ظلم ها و طاغوت ها را سرنگون می کند و این هدیه، شهادت است.

چمران افزود: آن شهید در دست نوشته اش آورده است که ای شیعیان، من راه حسین (ع) را می پیماییم و هرکس ،می خواهد ، این راه را دنبال کند. من در مقابل اسراییل می ایستم و مبارزه می کنم و با گلوله به او پاسخ می دهم و اگر سلاحی نداشته باشم با مشت علیه او می جنگم تا به شهادت نائل آیم.

وی تصریح کرد: مصطفی چمران مجلس شیعه اعلی را در لبنان برای شیعیان فاقد جایگاه در لبنان به وجود آورد. همه شیعیان را مسلح کرد و سازمان امل را که یک سازمان مسلحی بود برای مقابله با اسراییل به وجود آورد و مقابل آنها ایستاد.

چمران گفت: برای نخستین بار در تاریخ در نزدیک شهر بنت جبیل تانک های اسراییلی را به آتش کشید و اسراییل را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که هیچ کس از آنها (شیعیان) حمایت نمی کرد از جنوب لبنان بیرون راند.این نتیجه مقاومت و خودسازی در مقابل دشمن بود.

وی تصریح کرد: زمانی که دکتر چمران به ایران آمد همین روحیه مقاومت را در ایران اسلامی عملا نشان داد.

سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: دکتر چمران قبل از جنگ تحمیلی در کردستان ، پاوه و سردشت با مقاومت و مبارزه در مقابل دشمنان نشان داد که یک انسان مقاوم و فرمانده حماسه ساز چگونه می تواند باشد و کردستان را که می رفت از ایران اسلامی جدا شود با خون شهدا و تلاش گسترده توانست در دامن ایران باقی بگذارد.

وی ادامه داد: مصطفی چمران در زمان دفاع مقدس در کنار مقام معظم رهبری و همراه ایشان در هفتمین روز از جنگ وارد اهواز شد و با عده ای قلیل، سلاح های اندک، امکاناتی کم و مقاومتی جانانه در مقابل صدام ایستاد و آرزوی آنان را که می خواستند اهواز را تسخیر کنند، نگذاشت عملی شود.

چمران اظهار داشت: این مقاومت در لبنان اینگونه آغاز شد و درخت مقاومت اسلامی آن در آنجا غرس و پایه های حزب الله امروز گذاشته شد و شیعیان به مبارزه برخاستند.

وی افزود: شیعیان لبنان در مقابل اسراییل که یک ارتش قوی کلاسیک بود ، در جنگ 33روزه به همراه حزب الله و مقاومت اسلامی ، مقاومت کردند و بدون اینکه یک ارتش کلاسیک باشند ،پیروز شدند .این ، نتیجه همان جانفشانی هایی بود که به تدریج شکل گرفت و با انقلاب اسلامی قدرت گرفت.

وی اظهار داشت: رژیم شاه برای ترور دکتر چمران سه بار نیرو به لبنان فرستاد و همه کشورهای شرقی و غربی آن روز، دشمنان وی بودند ولی چمران در لبنان پایه های مقاومت را به وجود آورد و توانست مقاومت اسلامی را نه تنها در لبنان که در فلسطین نیز نشان بدهد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز هم می بینیم اگر در یمن به پیروزی می رسند و انشاالله به پیروزی خواهند رسید در سایه مقاومت اسلامی است و در بحرین نیز با مقاومت اسلامی به پیروزی می رسند.

چمران افزود: این مقاومت اسلامی و این دانه هایی که آن روز کاشته و در دل خاورمیانه غرس شد امروز بارور شده است و میوه های آن را می توانیم ببینیم.

وی اظهار داشت: در دفاع مقدس هشت سال دنیا به ما حمله کرد ، همه دنیای استکبار نه تنها امریکا و غرب که روسیه کمونیستی شوروی نیز پشت آن ها بود به طوری که سلاح ها ، هواپیماها ، تانک و توپخانه های صدام را روسیه تامین می کرد و کشورهای غربی هم از نظر سیاسی و اقتصادی صدام را حمایت می کردند و باز با مقاومت در پشت سر رهبری حضرت امام خمینی (ره ) به پیروزی رسیدیم.

سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران افزود: امروز هم اگر می خواهیم پیروز شویم باید همین راه را دنبال کنیم ، همین راهی که شهدای ما از جمله دکتر چمران از لبنان آغاز و در ایران شروع کرد و پایه گذار نیروهای بسیج و مردمی بود.

چمران گفت: راهی که شهدا به ما نشان دادند اتکا به مقاومت سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است تا بتوانیم درصحنه رویارویی با دشمن به پیروزی بزرگ دست یابیم. ایرنا






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.