اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 24 خرداد 1394 / کد مطلب: 9972 / نظرات: 0


آیین استقبال نمادین از امام زمان (عج) در سبزوار برگزار شد


سبزوارپیام- آیین استقبال نمادین از امام زمان (عج) عصر روز جمعه با حضور هزارات نفر از مردم مومن و دوستداران اهل بیت (ع) در دیار سربداران شهر سبزوار برگزار شد .

به گزارش" سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، این آیین با شکوه و معنوی از محل گلزار شهدای سبزوار تا محل مزار شهدای گمنام توحید شهر سبزوار بر گزار شد که با نوای چاووشی و مولودخوانی ، قرائت صلوات خاصه امام زمان (عج) ، اجرای تواشیح ، ضرب زورخانه در مدح حضرت مهدی (عج) و نقالی خوانی و سخنرانی همراه بود .

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت : این آیین یکی از مهم ترین سنت های مردم سبزوار است که در دوران حکومت سربداران پایه ریزی شده که باید برای نهادینه سازی این مراسم اقدامات جدی انجام شود .

کاظم کرامت افزود: امیدواریم با برگزاری این مراسم و احیاء آیین سربداران در استقبال منجی عالم بشریت شاهد گسترش این مراسم در شهرهای تحت سیطره حکومت سربداران و سراسر کشور باشیم .

وی اظهار کرد: حفظ این آیین و گرامیداشت آن برای مردم شهرستان سبزوار یک وظیفه مهم دینی و معنوی است.

مسوول روابط عمومی شهرداری سبزوار نیز گفت: در این آیین کاروانی از ده ها اسب و شتر و یک اسب سفید (نمادی از اسب امام زمان (عج) ،به همراه جمع زیادی از مردم ملبس به لباس سربداران حرکت خود را می کنند.

قاسم دارینی افزود: در طول مسیر ، شهروندان و مردم با شاخه های گل و پرچم هایی مزین به نام حضرت مهدی (عج) منتظر این کاروان بوده و از آنان استقبال می کنند .

وی ادامه داد: همچنین در طول مسیر گلزار شهدا تا گلزار شهدای مظلوم سبزوار مردم مومن این شهر با برپا کردن ایستگاه های صلوات و پخش شیرینی و شربت از مردم پذیرایی می کنند .

مشاور شهردار سبزوار با بیان اینکه شهر تاریخی سبزوار به عنوان یکی از چهار شهر شیعه اثنی عشری جهان و پیشگام در تکریم اهل بیت (ع) است،گفت : تلاش می شود با احیا و استمرار این سنت ،این شهر را به عنوان خاستگاه این آیین و سنت کهن در ایران معرفی شود.

دارینی هدف از برگزاری این آیین را ایجاد شور و نشاط مردم و تجدید میثاق با رهبری و ولایت و معرفی شهر سبزوار به عنوان یکی از چهار شهر نخست شیعه جهان برشمرد.

وی افزود: برای برگزاری این مراسم چند نشست تخصصی و هم اندیشی با حضور جمعی از صاحبنظران و کارشناسان و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شده است . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.