اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 15 آبان 1390 / کد مطلب: 996 / نظرات: 0

ربیس منطقه‌ 9 دانشگاه آزاد اسلامی :


تصویب تأسیس واحد علوم و تحقیقات سبزوار نشانه همدلی مسؤولان شهرستان است


تصویب تأسیس واحد علوم و تحقیقات سبزوار نشانه همدلی مسؤولان شهرستان است
 رئیس منطقه‌ی 9 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تصویب تأسیس واحد علوم و تحقیقات در شهرستان سبزوار، نشانه‌ی همدلی مسؤولان این شهرستان است كه منجر به گسترش آموزش عالی در سبزوار شده است. 
   
 به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار ، دكتر 'علی عباسپور' در یكصد و پنجمین نشست شورای منطقه‌ی 9 دانشگاه آزاد اسلامی در سبزوار افزود: نیاز جامعه‌ی امروز، پرورش انسان عالم در چارچوب موازین اسلامی است.

وی خاطرنشان كرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مورد ،بخش عمده‌ای از نیروی خود را در حوزه‌ فرهنگی متمركز كرده است.

وی افزود: با توجه به تمامی محدودیت‌های مالی و نیروی انسانی، مسئله‌ی فرهنگ، از اهمیت والایی برخوردار بوده و نیاز جامعه‌ی ما، انسان عالمی است كه در چارچوب و موازین اسلامی، پرورش یافته باشد.

دكتر عباسپور با اشاره به بررسی وضعیت اسلامی شدن دانشگاه‌ها، كسب رتبه‌ نخست دانشگاه آزاد اسلامی برای چندمین سال پیاپی را مرهون تلاش و برنامه‌ریزی مسؤولان و همكاری خوب پرسنل خدوم این مجموعه دانست.

وی با اشاره به وجود حساسیت‌های فراوان درمورد برنامه‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها، آن‌ را امری بجا دانست و گفت: كاستی در برنامه‌ریزی و نبود انسجام لازم در مراكز آموزش عالی كه وظیفه‌ی خطیر پرورش علمی و ایمانی جوانان را برعهده دارند، بیش از سایر دستگاه‌ها در سرنوشت كشور، تأثیرگذار خواهد بود.

رییس منطقه‌ی 9 دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درمورد اهمیت تعلیم و تربیت گفت: آنچه كه از نسل آینده به ‌عنوان تربیت اسلامی انتظار داریم، اكنون بایستی در نسل حاضر كه در مدارس ما تعلیم و تربیت می‌شوند پیگیری كنیم .

وی پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بخش تحصیلات تكمیلی را بیشتر از سایر مراكز آموزش عالی كشور دانست و افزود: توسعه كمی و كیفی تحصیلات تكمیلی می‌تواند ضمن پرورش نیروهای توانمند برای جامعه، از خروج سرمایه‌های ملی جلوگیری كند.

رییس منطقه‌ی 9 سما هم گفت: امروز رسالت مدارس سما برآورده كردن نیازهای تربیتی و آموزشی دانش‌آموان است.

دكتر 'عبدالرضا سبحانی' افزود: پس از 20 سال از ایجاد سازمان مدارس آزاد اسلامی (سما) ، امروز 632 مدرسه‌ سما با 50 هزار دانش آموز در كشور تأسیس شده كه منطقه‌ی 9، 66 مدرسه با 10 هزار دانش آموز در خود جای داده است.

وی با بیان اینكه بزرگ‌ترین مجتمع غیرانتفاعی كشور در دانشگاه آزاد اسلامی شكل گرفته ،تاسیس آموزشكده‌‌های فنی‌وحرفه‌ای سما در سال 80 را هم مورد اشاره قرار داد.

وی گفت: تا امروز 107 باب آموزشكده‌ی فنی‌وحرفه‌ای در كشور با 85 هزار دانشجوی كاردانی پیوسته فعال هستند كه ازاین تعداد 14 باب آموزشكده و بالغ بر 9 هزار نفر از دانشجویان در منطقه‌ی 9 سما هستند.

وی افزود: سازمان سما در 101 شهر كشور فعالیت دارد كه 13 شهر آن در منطقه‌ی 9 واقع شده‌ است.

رییس منطقه‌ی 9 سما با اشاره به اینكه تأسیس مدارس سما با انگیزه اصلی كمك به وزارت آموزش و پرورش به‌ منظور گسترش فضاهای آموزشی وبرآورده شدن كیفیت مورد انتظار آموزشی و پرورشی مردم بود، افزود: امروز با مرتفع شدن این مهم، مدارس سما بایستی به‌دنبال جستجوی هویت جدیدی برای فعالیت خود كه همانا برآورده كردن نیازهای تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان است ‌باشند.

دكتر سبحانی هویت آموزشكده‌های فنی‌ و حرفه‌ای سما را هویتی جدا از دانشگاه آزاد اسلامی با وظیفه تربیت تكنیسین برای جامعه عنوان كرد و گفت:تغییر نام آموزشكده‌‌های فنی‌ و حرفه‌ای به دانشگاه‌ با توجه به رسالت و هویت متفاوت آن‌ها، نیازمند بررسی و توجه بیشتر است.

دبیر منطقه‌ی 9 سما هم گفت: منطقه‌ی 9 سما، بیشترین تعداد دانش‌آموز در سطح مناطق كشور را داراست.

' محمود مدرسی'با اشاره به آماری از تعداد دانش‌آموزان مدارس سما منطقه‌ی 9 بر اساس آمارسرشماری سال 85 گفت: از هر 10 هزارنفری كه در منطقه‌ی 9 ساكن هستند، تعداد 2/12 نفر آنها در مدراس سما و به ازای هر 100 دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های آزاد اسلامی كشور، تعداد 2/11 دانش‌آموز در منطقه‌ی 9 تحصیل می كنند كه این نشان‌دهنده توجه ویژه‌ منطقه‌ی 9 به مسائل مربوط به مدارس و آموزش است.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان منطقه‌ی 9 سما گفت: به ازای هر 106 دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، تعدادشش دانشجو در منطقه‌ی 9 سما مشغول به تحصیل است كه با توجه به آمار سایر مناطق كشور، شاهد وضعیت نسبتاً مطلوبی در این زمینه هستیم.

یكصدوپنجمین نشست شورای منطقه‌ی 9 دانشگاه آزاد اسلامی در محل سالن كنفرانس ساختمان مركزی واحد سبزوار با حضور شماری از مسوولان این شهرستان ، رؤسای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و نمایندگان ریاست دانشگاه در تشكل‌های اساتید و دانشجویان استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و رؤسای واحدها و مراكز دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه‌ی 9 برگزار شد.

ارائه‌ گزارشی از آمار ثبت‌نام‌شدگان سال جاری، بررسی طرح مصوبات كمیته‌ی آموزشی منطقه درمورد تصویب رشته‌های جدید برای برخی از واحدها، تبادل نظر درباره‌ی ادامه‌ی تحصیل اعضاء هیأت‌علمی در مقاطع دكتری و استخدام هیأت‌علمی جدید، بررسی همایش‌های پیشنهادی، طرح نامه‌های رسیده، بررسی پیشنهادات و انتقادات اعضاء جلسه، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سما سبزوار و بازدید از پروژه‌های تازه تأسیس واحد سبزوار از جمله برنامه‌های این نشست یك‌روزه بود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.