اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 خرداد 1394 / کد مطلب: 9931 / نظرات: 0


رئیس اداره محیط زیست سبزوار:فاضلاب کشتارگاه سبزوار تصفیه نمی‌شود


سبزوار پیام ـ محمدعلی عمارلو با بیان اینکه متاسفانه فاضلاب کشتارگاه سبزوار به هیچ عنوان تصفیه نمی‌شود، اظهارداشت: این فاضلاب در حقیقت از نوع صنعتی محسوب می‌شود و باید از نظر مقررات سازمان حفاظت از محیط زیست تصفیه و پس از کسب استانداردهای لازم در این حوزه به مصارفی که مشخص و قانون حیطه آن را معرفی کرده است، برسد.

رئیس اداره محیط زیست سبزوار با بیان اینکه روزانه بیش از 50 متر مکعب فاضلاب دراین محل تولید می‌شود، تصریح کرد: این فاضلاب تولید شده در یک حوضچه و در جنوب این کشتارگاه تخلیه می‌‌شود که دارای خطرات زیادی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سر ریز این فاضلاب همراه با امعا و احشا و ضایعات حیوانات وارد اراضی کشاورزی و منابع آبی می‌‌شود، افزود: متاسفانه به دلیل نبود حصار مناسب در اطراف این لابن‌های خاکی شاهد تجمع سگ‌های ولگرد، پرندگان و حتی دام‌های اهلی در این محل هستیم و حتی بوی بد اتساع شده از این فاضلاب‌ها سبب مزاحمت‌هایی برای افراد و سکونت‌گاه‌های اطراف به‌ویژه فرودگاه و مسافران می‌شود.

عمارلو با تاکید بر اینکه اخطارهای زیادی از سوی اداره حفاظت محیط زیست به متولیان کشتارگاه در زمینه رعایت مسائل زیست محیطی داده شده است، یادآور شد: بازرسی‌های مختلفی از این محل صورت گرفته و اخطارهای قانونی نیز به مسئولان و متولیان داده شده که در نهایت منجر به پرداخت جریمه‌هایی از سوی آنان شده است.

رئیس اداره محیط زیست سبزوار با بیان اینکه ما مشکلات قانونی مختلفی برای برخورد با متولیان کشتارگاه داریم گفت: یکی از مشکلات ما این است که سازمان‌های خدماتی جزو صنایع آلاینده کشور در قانون دیده نشده که این امر سبب شده تا ما نتوانیم به خوبی بر این واحدها اعمال قانون کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما این است که کشتارگاه دام فعلی تنها کشتارگاه در سطح شهرستان است و این مسئله سبب شده تا دستگاه‌های نظارتی نیز برای برخورد با معضلات آن مشکلاتی را داشته باشند.

عمارلو با بیان اینکه شهرداری به عنوان حوزه متولی شهری باید مسائل بهداشتی و سلامت مردم را در اولویت قرار دهد، گفت: کشتارگاه دام سبزوار زیر نظر شهرداری مدیریت می‌شود که در این زمینه انتظار ما ومردم توجه این سازمان به مسائل بهداشت این محل است.

منبع: فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.