اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 خرداد 1394 / کد مطلب: 9930 / نظرات: 0

وزیر راه و شهرسازی:


شهرهای تاریخی می تواند نقش موثری در اعتلای فرهنگ ایرانی داشته باشد


شهرهای تاریخی می تواند نقش موثری در اعتلای فرهنگ ایرانی داشته باشد  وزیر راه و شهرسازی گفت : شهرهای تاریخی می تواند نقش موثری در اعتلای فرهنگ ایرانی داشته باشد و به این شهرها باید بیشتر توجه شود.
 
عباس آخوندی عصر دوشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم در شهرستان سبزوار افزود : شهرهایی همانند مشهد ، سبزوار و نیشابور با هویت ایرانی می تواند درسی از سبک زندگی اسلامی و سرمشقی برای توسعه کشور باشد.

وی با اشاره به تمدن بیش از شش هزار ساله شهرستان سبزوار یادآورشد: طرح های بازآفرینی شهری برای شهرهای تاریخی باید براساس ظرفیت و پتانسیل های آن صورت گیرد.

آخوندی با تاکید بر نقش مهم نیروی انسانی و میراث معنوی شهرهای تاریخی گفت : برای توسعه شهرهای تاریخی باید با مشارکت مردم گام های اساسی برداشته شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرهای تاریخی الهام بخش می باشد به گونه ای که این شهرها با ریشه تمدنی و تاریخی می تواند نقش موثری را در اعتلای فرهنگ ایران داشته باشد .

به گفته وی شهرستان سبزوار نیز با موقعیت خوب جغرافیایی و به عنوان شهری با قدرت تولید دانش و شبکه های تجاری پتانسیل بالایی برای توسعه دارد .

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز گفت: سهم خراسان رضوی از دو هزار کیلومتر آزادراه کشور تنها 35 کیلومتر است .

محمدرضا محسنی ثانی ابراز امیدواری کرد با تکمیل آزادراه حرم تا حرم شاهد ارتقا در این بخش باشیم .

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر به جاده های خراسان رضوی شد و گفت : سهم حوزه انتخابیه از آسفالت راههای روستایی 75 درصد است که با شاخص استانی 93 درصد عقب افتادگی معنا داری دارد.

وی ادامه داد : به رغم اقدامات خوبی که در حوزه راهها انجام گرفته باید به وضعیت راههای شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، داورزن ، خوشاب عنایت ویژه شود .

نماینده دیگر مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت : طی سالهای اخیر علیرغم مشکلات اقتصادی توجه خوبی به وضعیت راههای کشور شده است .

رمضانعلی سبحانی فر از وزیر راه و شهرسازی خواست تا برای تکمیل پروژه های نیمه تمام جاده ها و راههای روستایی شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن مساعدت نمایند .

نماینده مردم سبزوار با اشاره به حجم تردد در جاده سبزوار به اسفراین خواستار تسریع در چهار بانده شدن این جاده شد .

فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت : این شهرستان به عنوان دومین شهر خراسان رضوی در وسعت و جمعیت با قدمت بیش از شش هزار و 800 سال تمدن است .

احمد برادران افزود : سبزوار به عنوان دومین شهر دانشگاهی با بیش از 35 هزار دانشجو در هشت مرکز آموزش عالی است .

وی با اشاره به پتانسیل های سبزوار اظهار داشت : فرودگاه بین المللی ، دسترسی به راه آهن ، صنعت و معدن و صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله زیرساخت های این شهرستان برای توسعه است .

وی افزود : این شهرستان در مدخل ورودی استان خراسان رضوی میزبان سالانه بیش از 25 میلیون زائر حضرت ثامن الحجج (ع) است .

عملیات اجرایی بخشی از پروژه آزاد راه حرم تا حرم در مسیر سبزوار - نیشابور - مشهد عصر دوشنبه طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی در 45 کیلومتری شرق سبزوار آغاز شد

استان خراسان رضوی با وجود شهر مقدس مشهد و ورود سالانه بیش از 20 میلیون مسافر، بیش از 28 میلیون تن کالای ورودی به پایانه ها و عبور بیش از 91 میلیون تن بار عبوری از آن دارای اهمیت فراوانی در شبکه حمل و نقل کشور است که همین امر احداث این آزادراه را توجیه می کند.

واقع شدن این آزادراه در مسیر کریدور شرق به غرب، وجود مراکز متعدد صنعتی، کشاورزی و نیز جاذبه های گردشگری بر اهمیت این مسیر در کریدورهای اصلی کشور افزوده است.

آزادراه حرم تا حرم در کریدور بین المللی حمل و نقل شرق به غرب و کریدور آسیایی با طول 850 کیلومتر چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی را به هم متصل می کند.

این آزاد راه با ارتقای ضریب ایمنی رانندگی، کاهش مصرف سوخت، آلاینده های زیست محیطی و زمان سفر را نیز به دنبال خواهد داشت.

این آزادراه حد فاصل شهرهای مقدس قم و مشهد در چهار قطعه احداث می شود که اجرای مرحله نخست آن به طول 156 کیلومتر حد فاصل قم تا گرمسار توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اجرا شده است. ایرنا

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.