اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 خرداد 1394 / کد مطلب: 9926 / نظرات: 0

نبوی فرد:


سرانه مصرف ماهی در سبزوار 60 برابر رشد کرده است


سرانه مصرف ماهی در سبزوار 60 برابر رشد کرده است  مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: متوسط کنونی سرانه مصرف گوشت ماهی این شهرستان نسبت به سال 1380 حدود 60 برابر شده است.
 
محمد نبوی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا متوسط سرانه مصرف کنونی ماهی در این سبزوار را شش کیلوگرم و این میزان در سال 1380 را حدود 100 گرم اعلام کرد.

وی میزان متوسط سرانه مصرف ماهی در کشور را نیز هشت کیلوگرم و در جهان 18 کیلوگرم ذکر و بیان کرد: باید در جهت ترویج فرهنگ استفاده بیشتر از گوشت ماهی در میان خانواده ها تلاش کرد.

مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار دسترسی آسان مردم به مراکز تولید و فروش ماهی، برگزاری کلاسهای آموزشی طبخ آبزیان و آشنایی با فواید آبزیان را بخشی از دلایل افزایش مصرف ماهی در این شهرستان اعلام کرد.

وی گفت: سبزوار با تولید سالانه هزار و 466 تن ماهی سردابی و گرمابی برای دومین سال متوالی در خراسان رضوی مقام نخست را کسب کرده است.

او افزود: حدود دو میلیون و 460 هزار قطعه بچه ماهی در 115 استخر دومنظوره این شهرستان رها سازی شده بود.

وی ادامه داد: حدود 25 درصد تولیدات ماهی گرمابی و سردابی خراسان رضوی مربوط به شهرستان سبزوار است.

نبوی فرد گفت: هم اینک 1500 منبع آبی در شهرستان سبزوار وجود دارد که تنها هفت درصد آن دومنظوره بوده و برای تولید ماهی استفاده می شود.

وی افزود: منابع آبی سبزوار قادر است تولیدات ماهی سردابی و گرمابی را تا  6000 تن در سال افزایش دهد.

بیشتر گونه های ماهی گرمابی و سردابی در سبزوار شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل آلای رنگین کمان است.

مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است. 25 درصد از جمعیت سبزوار شامل 77 هزار نفر در 222 روستای این شهرستان سکونت دارند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.