اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 12 خرداد 1394 / کد مطلب: 9905 / نظرات: 0


پیش بینی تولید بیش از 14هزار تن گندم در شهرستان داورزن


سبزوار پیام – مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی داورزن گفت : پیش بینی می شود امسال 14هزار و 400تن گندم از مزراع کشاورزی این شهرستان تولید شود.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، علی اکبر داورزنی با اشاره به گذشت یک هفته از شروع خرید گندم در داورزن افزود :

تاکنون بیش از یک هزار تن گندم تحویل مراکز خرید دولتی شده و پیش بینی می شود بیش از پنج هزار تن دیگر نیز تحویل مراکز خرید تضمینی دولتی در داورزن شود .

.وی افزود : یک نگرانی در خصوص خرید گندم از سوی دلالان وجود دارد که باید این موضوع نیز همچون سال های گذشته در شهرستان مدیریت شود .

داورزنی بیان داشت : در حالی که قیمت خرید تضمینی گندم بدون افت (بدون ناخالصی ) در مراکز دولتی محاسبه می شود از سوی دلالان با ناخالصی ها به همان قیمت و نقدی به کشاورزان پرداخت می شود .

وی اظهار داشت : طی 24 ساعت بهای گندم با خرید تضمینی از سوی دولت به کشاورزان پرداخت شود ضمن اینکه برای این کشاورزان طبق سنوات گذشته تسهیلاتی در نظر گرفته می شود .

مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی داورزن از کاهش 13 درصدی سطح زیرکشت گندم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت : با این کاهش تولید سالانه گندم نیز دو هزار تن تقلیل یافت .

داورزنی افزود : تولید سالانه گندم طی سال گذشته در داورزن 16 هزار و 400 تن بود که امسال به 14 هزار و 400 تن می رسد .

وی سیل و سرمازدگی را از دلایل کاهش سطح زیرکشت عنوان کرد و افزود : 500 هکتار ازاراضی گندم به دلیل حوادث غیرمترقبه از بین رفت .

وی سطح زیرکشت گندم شهرستان داورزن در سال گذشته را پنج هزار و 500 هکتار عنوان کرد و گفت : امسال سطح زیرکشت به چهار هزار و 500 هکتار تقلیل یافت .

وی میانگین برداشت گندم سه هزار و 200 کیلوگرم در هر هکتار عنوان کرد.

18 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان داورزن زیرکشت محصولات زراعی و باغی است و بیش از پنج هزار نفر بهره بردار کشاورزی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.