اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 9 خرداد 1394 / کد مطلب: 9897 / نظرات: 0

برای دومین سال:


آیین استقبال نمادین از امام زمان(عج) در سبزوار برگزار می‌شود


آیین استقبال نمادین از امام زمانعج در سبزوار برگزار می‌شود مشاور شهردار و سرپرست روابط عمومی شهرداری سبزوار گفت: به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، برای دومین سال، آیین تاریخی استقبال نمادین سربداران از امام زمان (عج) به همراه منتظران حضرتش در سبزوار برگزار می شود.
 قاسم دارینی افزود: این آیین عصر جمعه ۲۲ خردادماه یک هفته پس از نیمه شعبان از محل گلزار شهدای سبزوار به مقصد مزار شهدای گمنام این شهرستان با نوای چاووشی خوانی و حضور مردم دیار سربداران صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: در این آیین کاروانی از ۴۰ اسب و شتر شامل یک اسب سفید (نمادی از اسب امام زمان (عج) ، ۲۰ اسب همراه و ۱۰ نفر شتر به همراه جمع زیادی از مردم ملبس به لباس سربداران (۷۰۰ سال قبل ) از گلزار شهدای سبزوار حرکت خود را آغاز و در طول مسیر مردم با شاخه های گل و پرچم هایی مزین به نام حضرت مهدی (عج) منتظر این کاروان بوده و از آنان استقبال خواهند کرد.

دارینی خاطرنشان کرد: قرائت صلوات خاصه امام زمان(عج)، تواشیح ، اجرای ضرب زورخانه در مدح حضرت مهدی(عج) و نقالی خوانی از جمله برنامه هایی خواهد بود که در مسیر این کاروان توسط گروه های هنری سبزواری اجرا می شود.

مشاور شهردار و سرپرست روابط عمومی شهرداری سبزوار اضافه کرد: همچنین در طول مسیر مردم با برپا کردن ایستگاه های صلواتی و پخش شیرینی و شربت از مردم پذیرایی خواهند کرد.

دارینی ادامه داد: شهر سبزوار به عنوان یکی از چهار شهر شیعه اثنی عشری جهان و پیشگام در تکریم اهل بیت است، در تلاش هستیم با احیا و استمرار این سنت این شهر را به عنوان خاستگاه این آیین و سنت کهن در ایران معرفی کنیم.

وی هدف از این آیین را ایجاد شور و نشاط مردم و تجدید میثاق با رهبری و ولایت و معرفی شهر سبزوار به عنوان یکی از چهار شهر نخست شیعه جهان برشمرد.

سرپرست روابط عمومی شهرداری سبزوار همچنین از برگزاری نشست علمی تخصصی آسیب شناسی آیین استقبال نمادین از امام زمان (عج) در روز دوشنبه ۱۱ خردادماه با حضور صاحبنظران و اساتید دانشگاه خبر داد.
 مرجع : روابط عمومی شهرداری سبزوار





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.