اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 9 خرداد 1394 / کد مطلب: 9893 / نظرات: 0

رئیس کمیته امنیت مجلس:


حقوق هسته‌ای ملت نباید هزینه مذاکرات شود


حقوق هسته‌ای ملت نباید هزینه مذاکرات شود سبزوار پیام ـ رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هنوز به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات هستند، گفت: حقوق هسته‌ای ملت نباید هزینه مذاکرات شود.

به گزارش"سبزوار پیام" محمدرضا محسنی‌ ثانی با اشاره به مطرح شدن طرح‌های مختلفی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در زمینه برخورد با زیاده‌خواهی‌های غرب، اظهار داشت: در این زمینه همکاران چند طرح را مطرح کرده‌اند که در حال بررسی آن هستیم که پس از نهایی شدن و تصویب در کمیسیون به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به روند مذاکرات و مطرح شدن حاشیه‌هایی پیرامون آن تصریح کرد: آنچه که برای ما در زمینه مذاکرات مهم است و باید تیم مذاکره‌کننده نیز بر روی آن پافشاری کند، مسئله حقوق هسته‌ای ملت ایران است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بر درخواست‌های منطقی و در چهارچوب خطوط قرمز ما می‌توان پاسخ مثبت و در بر زیاده‌خواهی غربی‌ها می‌توان پاسخ منفی داد، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده باید مراقب باشد تا حقوق هسته‌ای ملت ایران هزینه مذاکرات نشود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه مهم‌ترین خواسته غربی‌ها عدم دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای است، یادآور شد: از آغاز پروژه هسته‌ای اعلام کرده بودیم که به دنبال دستیابی به بمب اتم نیستیم؛ با این وجود باز هم در مذاکرات این مسئله را پذیرفتیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و فتوای مقام معظم رهبری(مدظله) ملاک و سند ادعای ما است، گفت: غرب نیز در این روند تعهد کرده تا تمام تحریم‌های تحمیلی و ناعادلانه‌ای که علیه ملت ایران است به یک‌باره بردارد و این مسئله نتیجه‌ای است که ما از مذاکرات خواهیم داشت.

* عدم اجازه بازرسی از تأسیسات نظامی ایران به غربی‌ها

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در زمینه اجازه بازرسی از تأسیسات نظامی ایران گفت: بیش از 140 کشور پروتکل الحاقی را امضاء کرده‌اند و 125 کشور نیز این پروتکل را تصویب و به مرحله اجرا رسانده‌اند اما هیچ‌ یک از این کشورها اجازه بازرسی از تأسیسات نظامی‌شان به بازرسان آژانس نداده‌اند.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تأیید نهایی پروتکل و امضای آن توسط دولت نیازمند به اجازه مجلس است و مجلس باید تصمیم لازم در این زمینه را اتخاذ کند، عنوان کرد: بر فرض اینکه مجلس شورای اسلامی پروتکل الحاقی را امضاء و تأیید کند، باز هم اجازه بازرسی از تأسیسات نظامی کشور به هیچ‌کس حتی به صورت مدیریت شده داده نمی‌شود.

* آمریکایی‌ها هنوز به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات هستند

وی با اشاره به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه امضای طرح بازبینی توافق هسته‌ای توسط مجلس سنای آمریکا گفت: آمریکایی‌ها هنوز به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات هستند؛ به همین منظور جمهوری اسلامی ایران معتقد است که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه مورد اعتماد نبوده و نیستند.

محسنی ثانی با بیان اینکه مجلس ایران نیز تدابیری را برای مقابله با زیاده‌های خواهی‌های دشمن اندیشیده است، گفت: هر زمان که بخواهیم با توجه به مصلحت‌های نظام و انقلاب در ابعاد مختلف تصمیمات لازم را در زمینه مذاکرات و توافق هسته‌ای خواهیم گرفت.

* مردم عراق هم فهمیده‌اند که نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای با اشاره به اتفاقات اخیر در سطح منطقه خاورمیانه با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در عراق به دلیل بی‌تدبیری دولت این کشور رخ داد، عنوان کرد: متأسفانه دولت عراق مورد اغوای ارتش و دولت آمریکا قرار گرفت و آنان نیز نسبت به قول‌هایی که برای حمله به داعش و حمایت از ارتش عراق داده بودند، عمل نکردند.

وی با بیان اینکه این مسئله باعث شد تا بسیج مردمی برای مدتی کوتاه کنار گذاشته شود، عنوان کرد: این مسئله باعث شد تا داعش شهر الرمادی را اشغال کند.

وی با بیان اینکه امروز ارتش و بسیج مردمی در کنار یکدیگر قرار گرفته و گام‌های نهایی را برای نابودی داعش بر می‌دارند، خاطرنشان کرد: حتی عراقی‌ها هم به این موضوع پی برده‌اند که نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کنند.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحرکات داعش در سوریه گفت: با همراهی و همدلی نیروهای حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه به زودی داعش و تکفیری‌ها شکست‌های سنگینی را متحمل می‌شوند.

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در زمینه تهدیدات داعش و تشکیل این نیرو در افغانستان و خطرات آن برای  مرزهای ایران ادامه داد: دستورات لازم به نیروهای مسلح کشور برای برخورد با داعش در صورت نزدیک شدن به مرزها داده و براساس تمهیدات اندیشیده شده تکفیری‌ها در صورت نزدیک شدن به مرزهای ما با مشت آهنین جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شوند.
منبع: فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.