اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 خرداد 1394 / کد مطلب: 9865 / نظرات: 0


یادواره 74 شهید فرمانده بسیجی سبزوار برگزار شد


سبزوارپیام - نخستین یادواره 74 شهید فرمانده بسیجی سبزوار جمعه شب با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، ائمه جماعات، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سبزوار برگزار شد.

به گزارش" سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، رییس کمیسیون امور ایثارگران شورای اسلامی شهر سبزوار در این مراسم معنوی گفت: رزمندگان برای حفظ انقلاب اسلامی و دفاع از میهن جان خود را فدا کردند تا امروز شاهد ایرانی مستقل، آباد و توسعه یافته باشیم.

علی ارغیانی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: یکی از روشهایی که می توانیم ادای دین کنیم شناساندن همه جانبه شهدا و مسیر زندگی آن عزیزان برای نسلهایی است که آنان را به خوبی درک نکرده اند.

اجرای کلیپ، مداحی و قرائت دلنوشته از جمله برنامه های اولین یادواره 74 شهید فرمانده بسیجی سبزوار بود.

همچنین طی مراسمی خانه موزه شهید فرومندی با همت شورای اسلامی و شهرداری به منظور نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سبزوار افتتاح شد.

منزل فرومندی محل رفت و آمد و جلسات رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بود که برخی از این عزیزان به درجه رفیع شهادت نائل شدند و از این حیث این مکان ارزش معنوی دارد.

شهید ﻣﺤﻤﺪ ﻓﺮوﻣﻨﺪی 1336 در اﺳﻔﺮاﻳﻦ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﺪ و ﺳﺎل 1358 ﺑﺎ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺳﭙﺎه ﺳﺒﺰوار ﻋﻀﻮ آن ﺷﺪ. شهید ﻓﺮوﻣﻨﺪی طی ﺣﻀﻮر در ﺟﺒﻬﻪ های حق علیه باطل در ﻋﻤﻠﻴﺎﺗ ﺧﻴﺒﺮ، ﺑﺪر، ﻓﺎو، واﻟﻔﺠﺮ و ‫آزادی ﻣﻬﺮان ﺣﻀﻮر و ﻣﺴوﻮﻟﻴﺖ ﻗﺎﺋﻢ ﻣﻘﺎﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﻰ ﻟﺸﻜﺮ پنج ﻧﺼﺮ را بر عهده داشت.

ﻓﺮوﻣﻨﺪی روز 20 دی ﻣﺎه 1365 در ﻋﻤﻠﻴ‎ﺎت ﻛﺮﺑﻼی پنج در ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺷﻠﻤﭽﻪ ﺑﺮ ‫اﺛﺮ اﺻﺎﺑﺖ ﺗﺮﻛﺶ ﺑﻪ ﻓﻴﺾ ﺷﻬﺎدت ﻧﺎئل ﺷﺪ.

شهرستان سبزوار حدود هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.