اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9850 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


دولت به روستاها توجه ویژه دارد


دولت به روستاها توجه ویژه دارد  فرماندار ویژه سبزوار گفت: رویکرد دولت یازدهم توجه ویژه به روستاها با هدف توسعه پایدار است.
 
احمد برادران دوشنبه شب در نشست شورای اداری سبزوار افزود: دولت با رویکرد توسعه پایدار با زمینه مشارکت، سرمایه گذاری و حضور مردم در روستاها وارد شده است.

وی گفت: دولت تلاش می کند در زمینه بهبود روستاها، ارتقا سطح زندگی و کیفیت زندگی روستاییان گامهای موثر بردارد.

فرماندار سبزوار همچنین تاکید کرد: مسوولان باید نهایت تعامل و همکاری را با سرمایه گذاران و کار آفرینان داشته باشند.

 فرماندار سبزوار  در نشست شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه نامگذاری امسال به نام همدلی و همزبانی در حقیقت به معنای ایجاد اعتماد اجتماعی در سطح جامعه است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نسبت به بالارفتن سطح اعتماد اجتماعی و همراهی بیش از پیش مردم و دولت برای حل مشکلات کشور توجه دارند.

احمد برادران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نشان‌های همدلی، همراهی و همزبانی بین دولت و مردم همراهی برای اجرای طرح‌های توسعه روستایی با همکاری مردم این مناطق است، تصریح کرد: براساس ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنچم توسعه، توسعه و پیشرفت روستاها در دستور کار دولت قرار گرفته که در این زمینه دولت سعی دارد تا با ایجاد اشتغال، تامین امکانات لازم و ارائه تسهیلات به روستائیان برای توسعه بخش کشاورزی و کارگاه‌های صنعتی در این مناطق سیر مهاجرت را از روستاها به شهر کاهش دهد.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه میزان مهاجرت از روستاها به شهر افزایش یافته است، گفت: مهاجرت مردم از روستاها به شهر آسیب‌های زیادی برای کشور در حوزه های اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در زمینه توسعه روستاها مورد توجه قرار گیرد مسئله توجه به منابع آبی است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از منابع آبی و سفره‌های زیر زمینی کشور وبه تبع آن بخش زیادی از منابع آبی شهرستان مورد مصرف قرار گرفته که در مردم باید نسبت به مصرف آب توجه کنند.

برادران با بیان اینکه با سیاست‌های اتخاذ شده توسط دولت تدبیر و امید امروز همه چاه‌های عمیق در سطح کشور دارای کنتورهای هوشمند هستند، خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان سبزوار نیز تعداد ۱۷۰ چاه عمیق با همکاری و همدلی کشاورزان و صاحبان چاه‌ها هوشمندسازی شده است.

فرماندار سبزوار در ادامه با تاکید بر جذب اعتبارات تملک دارای توسط مدیران عنوان کرد: از مدیران انتظار می‌ر‌ود تا نسبت به جذب اعتبارات تملک و دارایی توجه بیشتری داشته باشند.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان و همکاری با سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال در شهرستان شد و افزود: از مسئولان انتظار می‌رود تا همکاری لازم را با ستادهای ارتحال امام(ره) و ستاد تسهیلات سفر شهرستان را داشته باشند.

مردم ولی‌نعمتان مدیران هستند

آیت‌الله حسن عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری در ابتدای جلسه شورای اداری با بیان اینکه مردم ولی‌نعمتان مدیران هستند و مدیران باید نسبت به انجام امورات محوله تلاش کنند، اظهار داشت: ظلم به مردم توسط یک مدیر در حقیقت حق‌الناس است و خداوند حقوق مردم را نمی‌بخشد.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین علی (ع) نسبت به انجام امورات مردم توسط مسئولان تأکید دارند، تصریح کرد: ایشان در نامه‌ای که به محمد بن ابی بکر والی مصر نوشته‌اند،حکام و مدیران را به خوشرو بودن با مردم و تبسم در هنگام انجام امورات تاکید کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در نظام اسلامی تکریم ارباب رجوع و خدمت به مردم همواره مورد تأکید است، عنوان کرد: یکی از مسائلی که سبب پیشرفت جامعه اسلامی می‌شود سالم بودن و سالم کارکردن مدیران و کارکنان دولت است.

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه سالم بودن و سالم کار کردن یک کارمند و مدیر دولت اسلامی به این معناست که او نباید اسیر حرص دنیا شود، یادآور شد: مسئولان باید مراقب باشند تا زورمندان و دانه‌درشت‌ها نسبت به آنان طمع نکنند و ضعیفان نیز از مدیران و مسئولان ناامید نشوند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولان به انجام کارهای دولت اسلامی و مردم برای جامعه و نظام اسلامی زیان‌های زیادی را در بردارد، ادامه داد: داشتن عدالت، التزام به اسلام، تعهد به انجام کارهای محوله، اجرای قوانین نظام اسلامی و تبعیت از ولی امر و مافوق از مهم‌ترین مشخصه‌های یک مدیر در نظام اسلامی است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام ماه رجب و شعبان با بیان اینکه مردم باید نسبت به بهره‌برداری‌های معنوی از این دو ماه تلاش کنند، توضیح داد: شعبان، رجب و رمضان از بهترین ماه‌های خداست که زمینه بخشش گناهان و معنویت در این ماه فراهم است.

به رخ کشیدن پتانسیل های سبزوار در سطوح ملی در «هفته سبزوار»

شهردار سبزوار نیز در این جلسه با ارائه گزارشی در مورد برگزاری هفته سبزوار بیان داشت: این طرح با اندیشه شورا در سال گذشته مطرح شد و در اویل سال به تصویب رسید و خوشبختانه در در تقویم محلی سبزوار به ثبت رسیده است.

محمد علی طالبی تصریح کرد: برگزاری این هفته را شفاف سازی پتانسیل های سبزوار و به رخ کشیدن آن در سطوح ملی و در آینده سطوح بین المللی عنوان کرد.

وی ارتقا نشاط اجتماعی و تبیین هویت فرهنگی را از جمله کاربردهای این هفته دانست و ادامه داد: سبزوار اولین شهری است که در شمالشرق کشور دست به برگزاری اینچنین طرحی زده است.

شهردار سبزوار با اشاره به شعار سال گفت: اقدامات شهرداری می تواند گامی در ایجاد هم دلی و هم زبانی بین مردم و مسئولین باشد/ ایرنا- سلام سربدار 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.