اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9842 / نظرات: 0


ویژه برنامه 'هفته سبزوار' آغاز شد


ویژه برنامه هفته سبزوار آغاز شد  مراسم ویژه 'هفته سبزوار' روز شنبه مصادف با مبعث حضرت پیامبر گرامی اسلام (ص) با پخش زنده از شبکه یک سیما آغاز شد.
 
این ویژه برنامه با هدف معرفی استعدادهای شهرستان سبزوار برای جذب سرمایه گذاری در بخش صنعت و جذب گردشگر اجرا و پخش می شود.

در این برنامه مداحان، شاعران و هنرمندان محلی به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری می پردازند.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار در این باره گفت: 70 طرح همزمان با 'هفته سبزوار' در این شهر بهره برداری، آغاز و یا رونمایی می شود.

احمد برادران افزود: این طرحها در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، خدمات شهری، محیط زیست، حمل و نقل، ترافیک، گردشگری، بافت تاریخی، عمران و توسعه شهری و فناوری اطلاعات می باشند.

وی هفته سبزوار را فرصت خوبی برای بیان ظرفیتهای این شهر ذکر کرد و گفت: نامگذاری هفته سبزوار نشانگر منزلت و جایگاه شهری آن است.

وی اظهار کرد: این شهرستان در زمینه آثار تاریخی و گردشگری نیز قابلیتهای فراوان دارد که باید به مردم و گردشگران معرفی شوند.

شهردار سبزوار نیز گفت: سبزوار در زمره شهرهایی است که اقدام به نامگذاری هفته ای به نام آن در تقویم رسمی شده است.

محمد علی طالبی افزود: هدف از برپایی 'هفته سبزوار' ایجاد فرصت برای شناخت منطقه، ایجاد فضای مناسب و شاد بر ای شهروندان، فرصتی برای آغاز و افتتاح پروژه های حوزه شهری و تعامل پسندیده مسوولان و مردم است.

سبزوار با 232 هزار نفر جمعیت به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی در 237 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

این شهر که از سال ١٣٩٣ به عضویت مجمع شهرداران آسیایی درآمده نه تنها از نظر حجم فعالیتهای تجاری و بازرگانی در بین شهرهای استان خراسان رضوی از جایگاه ممتاز برخوردار است بلکه در زمره مهمترین مراکز جمعیتی، دانشگاهی، فرهنگی، اسلامی و تاریخی ایران در شمال شرق کشور محسوب شده و به عنوان یکی از نمادهای تاریخ و علم در حوزه تمدن ایرانی مطرح است.ایرنا

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار،  همزمان با روز عید سعید مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) از امروز شنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه هفته سبزوار با شعار ” سبزوار شهر زندگی” رسما آغاز شد.

این مراسم با حضور جمعی از شهروندان سبزواری و مسئولان در محل تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار با هدف توسعه و مشارکت و پخش زنده تلویزیونی از شبکه یک به مجری گری سید اقبال واحدی برگزار شد.

در این مراسم از تمبر یادبود هفته سبزوار و هشتادمین سال تاسیس شهرداری سبزوار رونمایی شد و مرحله دوم  شهر زندگی قرعه کشی شد. همچنین برگزاری جشن مبعث حضرت رسول الله (ص) با بخش های مدیحه سرایی، اجرای مراسم آیینی اسب چوبی،  اجرای مرشد خوانی، اجرای موسیقی و… از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.