اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9811 / نظرات: 0

سبحانی فر :


رشته های دانشگاهی باید متناسب با نیاز بازار کار باشد


رشته های دانشگاهی باید متناسب با نیاز بازار کار باشد  نماینده مردم سبزوار ،جوین ،جغتای ،داورزن و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت : برای اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده باید رشته های دانشگاههای متناسب با نیاز بازار کار باشد.
به گزارش ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر  در جمع اساتید و دانشجویان نمونه مرکز آموزش علمی کاربردی سبزوار 2 اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی از دانشگاههایی است که در جهت ارتقای سطح علمی ،آموزش و مهارت نیروهای مورد نیاز جامعه فعالیت می کند .

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه به ایجاد دانشگاههای علمی کاربردی توجه شده است .

سبحانی فر یکی از مشکلات افراد تحصیلکرده کشورمان را نداشتن مهارت و رشته های غیر مرتبط با نیاز کشور دانست و گفت : اگر کلاس های کاربردی و آموزش را در کنار هم داشته باشیم بسیاری از مشکلات بیکاری جوانان کشور بر طرف می شود.

وی به فعالیت بخشهای صنعت ،معدن و کشاورزی اشاره و افزود : نیاز است که متناسب با نیاز بازار کار کشور، نیروی متخصص تربیت شود و یا رشته های جدید مورد نیاز ایجاد شده تا افراد برای ورود به بازارهای تخصصی آمادگی پیدا کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی همچنین در باره اهمیت دانشگاهها گفت : آموزش و پرورش و دانشگاهها زیر ساخت توسعه و پیشرفت کشور هستند.

وی همچنین افزود: بایستی به کیفیت آموزش و نیز رفع مشکلات معیشت معلمان و اساتید کشور توجه کرد زیرا معلمان و اساتید از نیروهای موثر و کارآمد جامعه هستند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی سبزوار 2 نیز در این آیین به دستاوردهای علمی کشورمان اشاره و گفت : امروز دشمنان انقلاب و نظام از پیشرفت های علمی کشورمان وحشت دارند.

علی اصغر محمدی افزود : جمهوری اسلامی در بخش های مختلف توفیقات خوبی کسب کرده و امروزبه تنهایی در برابر کشورهای قدرتمند جهان در حال مذاکره است .

وی برخی شیطنت های دشمنان را بر شمرد و افزود: دشمنان انقلاب و نظام فهمیده اند که روز به روز قدرت و عظمت کشور ایران بیشتر می شود .ایرنا

همچنین طی مراسمی به مناسبت هفته معلم از مدرسان و دانشجویان نمونه این مرکز تچلیل شد.

در این آیین حمعی از مسئولان شهرستان سبزوار حضور داشتند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.