اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9805 / نظرات: 0


شاخص اهداء عضو در سبزوار بالاتر از میانگین کشوری است



سبزوار پیام - کارشناس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شاخص اهداء عضو در این شهرستان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، علیرضا عنایتی نسب افزود: میانگین شاخص اهداء عضو در ایران 8.7 در هر میلیون نفر و این شاخص پایان سال 1393 در شهرستان سبزوار 14 بوده است.

وی گفت: بر این اساس اهداء اعضای بدن از جسد طی پارسال در سبزوار موجب نجات جان و بهبود زندگی 20 نفر از بیماران شد.

کارشناس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در این مدت 10 مورد پیوند کلیه، شش مورد پیوند کبد، یک مورد پیوند پوست و سه مورد پیوند قرنیه مربوط به سبزوار در بیمارستان منتصریه مشهد صورت گرفت.

وی ادامه داد: خانواده هفت بیمار از 12 بیمار مرگ مغزی پارسال در شهرستان سبزوار برای اهداء عضو رضایت دادند.

عنایتی نسب گفت: در این مدت 58 درصد از خانواده های موارد مرگ مغزی در سبزوار شناسایی شده و بعد از رضایت نسبت به اهداء اعضای بدن عزیزانشان اقدام شده است.

وی افزود: شهروندانی که تمایل دارند به خانواده بزرگ اهداء اعضا بپیوندند می توانند به سایت ehda.center مراجعه کنند، در این سایت به صورت آنلاین کارت برای افراد صادر می شود.

کارشناس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تاکید کرد: کسی که کارت اهداء عضو دریافت می کند فقط عقیده قلبی و نظر مثبت خود را در مورد این اقدام انسانی بیان نموده زیرا در صورت مرگ مغزی باز هم رضایت اولیا جهت پیوند الزامی است.

وی گفت: شمار دریافت کارت اهداء اعضای بدن در شهرستان سبزوار طی یک سال گذشته چهار هزار نفر بوده است. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.