اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9800 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


دولت یازدهم به شوراهای اسلامی توجه خوبی دارد


دولت یازدهم به شوراهای اسلامی توجه خوبی دارد معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: دولت یازدهم به شوراهای اسلامی و سازمان های مردم نهاد توجه خوبی دارد.

احمد برادران در همایش شورائیان سبزوار افزود: شوراهای اسلامی در توسعه مناطق و رفع مشکلات مردم نقش مهمی ایفا می کنند.

وی اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت بوده و در دین اسلام، روایات، قانون اساسی و قوانین جاری کشور از جایگاه والایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی برای واگذاری امور به مردم گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران با جلب افکار عمومی و بهره گیری از ظرفیت و توان منطقه می توانند بهترین بستر تحقق این اصل باشند.

وی ادامه داد: رویکرد دولت یازدهم واگذاری بیشتر اختیارات به مردم و شوراهای اسلامی است زیرا نقش شوراهای اسلامی در آبادانی و توسعه مناطق و جلب مشارکت در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و غیره بسیار مهم و تاثیرگذار است.

برادران با بیان اینکه با تمرکز زدایی به توسعه و پیشرفت بیشتری می رسیم گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران باید برای توسعه و آبادانی و جلب مشارکتهای مردمی تلاش کنند.

وی همچنین از همکاری و تعامل خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی و مسوولان این شهرستان قدردانی کرد.

رییس شورای اسلامی شهرستان سبزوار نیز با ارائه گزارشی از حوزه کاری خود مشارکت، رقابت و تحرک را سه مقوله مهم شوراهای اسلامی دانست.

جلال تعصبی با اشاره به تعداد مصوبات سال گذشته شورای اسلامی شهرستان سبزوار گفت: 56 درصد مصوبات این شورا در بخش اقتصادی و عمرانی، 29 درصد اجتماعی و مابقی در بخش فرهنگی بوده است.

وی رسیدگی به مدیریت پسماند، گردشگری، سکونتگاههای غیر رسمی و تلاش برای جذب سرمایه گذاران، توسعه بوستان ها و اماکن تفریحی و رسیدگی به مسایل مربوط به ترافیک و محیط زیست و تعامل با مردم را از مسایلی عنوان کرد که شورای اسلامی شهر و شهرستان به آن توجه دارد.

تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان سبزوار 434 نفر است که 12 نفر آنان زن هستند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.